سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان بسيج دانشگاهي:

تمدن غربي حرفي براي گفتن ندارد / 28 تا 31 شهريور ماه اجلاس استادان بسيج دانشگاهي برگزار مي‌شود

"سهراب صلاحي" گفت: تمدن غربي با تحول نوين اسلامي حرفي براي گفتن ندارد.

به گزار ش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست چهارمين دوره اجلاس اساتيد بسيج دانشگاهي با حضور "سهراب صلاحي" رئيس سازمان بسيج دانشگاهي و "يزدان عشيري" مدير روابط عمومي برگزار شد.



ابتدا "سهراب صلاحي" رئيس سازمان بسيج دانشگاهي در خصوص شعار اجلاس اساتيد دانشگاهي گفت: موضوع اجلاس تحول در علوم انساني و تمدن نوين اسلامي شعار اجلاس امسال است و با اينكه ارتباطي از جهت موضوعي ندارد اما به لحاظ پيشرفت‌هاي سخت افزاري و و نرم‌افزاري قابل مقايسه است.

وي ادامه داد: در عالم سياست حاكميت دو قطبي نظام در بين‌الملل مشهود بود و بعد از استقرار نظام‌جمهوري اسلامي نظام با اقتدار به ثبت رسيد و بعد از عبور دوران جنگ 8 ساله به مرحله دولت سازي رسيديم.

"صلاحي" عنوان كرد: انقلاب در اين مدت در ساخت سخت‌افزاري پيشرفت چشمگيري داشت به طوري كه در مقايسه با كشورهاي هم‌تزار همچون مصر در زمينه‌هاي انرژي هسته‌ي، صنعت و علم به درجه بالاي پيشرفت رسيد.

وي افزود: اما متاسفانه بر خلاف پيشرفت بخش سخت‌افزاري در حوزه نزم‌افزاري موفقيت نداشتيم يعني ساحت  اجتماع، تعادل دولت و مردم و خانواده به تحول چنداني است پيدا نكرديم  وديللي آن هم به الهام‌گيري از علوم‌انساني غرب برمي‌گردد.

"صلاحي" با اشاره به راه حل برطرف كردن مشكلات اظهار داشت: تبديل شدن به مرجعيت علمي جهاني نياز به تحول در علوم‌انساني دارد در نتيجه در بحث تمدن نوين اسلامي تحول نرم‌افزاري منوط به تحول در علوم‌انساني است.

وي تاكيد كرد: بايد به كمك نهادهاي مسئول و بسيج اساتيد فضا و بستر براي تمدن نوين اسلامي فراهم كنيم جرا كه غالب امروز تمدن غربي حرفي براي گفتن ندارد و براي رسيدن به قدرت بين‌المللي بايد از بالقوه بودن گذر كرد.

وي اظهار داشت: يكي از مباني قدرت ايران رهبري واحد است و بعد از ملاك‌هاي دين‌مداري و خودورزي و سابقه تمدن‌سازي بحث رهبري واحد اهميت به سزايي دارد.

"صلاحي" در خصوص اجلاس اساتيد بسيج دانشگاهي عنوان كرد: تقريبا 20 كارگروه دراين اجلاس حضور خواهند شد نظريات با مورد نقد گرفتن از ظرفيت نقطه نظرات ديگران  و علاوه بر آن نيز از اساتيد مسلمان دانشگاه‌هاي جهان نيز بهره‌مند خواهيم شد.

وي در خصوص مهمانان اجلاس نيز افزود: از دكتر "روحاني" براي حضور در اجلاس دعوت كرديم متاسفانه فرصت حضور نداشتند اما بعد از 20 دانشمند كشور دعوت به حضور كرديم همچنين خانواده‌هاي اساتيد نيز شركت دارند.

"صلاحي" ادامه داد: تحقيقات ارسالي از سوي اساتيد توسط داروان ارزيابي مي‌شود و برنامه‌هاي متنوعي از حيث علمي، فرهنگي و زيارتي براي دعوت كنندگان خواهيم داشت.

در ادامه "يزدان عشيري"، مدير روابط عمومي اجلاس در خصوص زمان و مكان برگزاري عنوان كرد: اجلاس اساتيد دانشگاهي از 28 تا 31 شهريور ماه در مشهد برگزار مي‌وشد و در اين مدت كارگروه‌هاي تخصصي و نشست‌هاي پژوهشي برپا خواهيم كرد.

وي ادامه داد: جلسات متعددي براي سخنراني و بازديد از مكان‌هاي مختلف مشهد در نظر گرفته شده و با توجه به تجربه 13 ساله برگزاري اجلاس نگاه و اهميت ويژه‌اي به دوره چهاردهم خواهد بود./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.