سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروژه‌هاي بالاي 100 ميليارد ريال مهندسي ارزش مي‌شوند

رئيس كارگروه مطالعات مهندسي ارزش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : از اين پس طرح‌هاي بالاي ۱۰ميليارد تومان صرف‌نظر از محل تامين اعتبار و همچنين طرح‌هايي كه از امكانات دولتي استفاده مي‌كنند، بايد قبل از اجرايي شدن‌، مهندسي ارزش شوند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيدعليرضا شجاعي افزود : تاكنون دو جلسه  كارگروه  مطالعات مهندسي ارزش وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شده و در اين جلسات كه با حضور نمايندگان معاونت‌ها و سازمان‌هاي تابعه برگزار مي شود ، مزاياي اجراي مهندسي ارزش در طرح‌هايي كه توسط دولت سرمايه‌گذاري مي‌شود، تبيين مي شود.

وي با اشاره به آخرين مصوبه هيات دولت در سال ۹۰ اظهار كرد: بر اساس اين مصوبه همه دستگاه‌ها مكلف به ايجاد كارگروه ارزش در زيرمجموعه خود شدند تا پروژه‌هاي واجد شرايط را بر اساس مهندسي ارزش برنامه‌ريزي و سازماندهي كنند.

به گزارش شاتا ؛ معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص ديگر اقدام‌هاي اين كارگروه گفت: در اين كارگروه، شناسايي و تصويب مطالعات مهندسي ارزش براي طرح‌هاي بالاي ۱۰ ميليارد تومان كه با اعتبار دولتي انجام مي‌شود، صورت خواهد گرفت. همچنين كمك به دستگاه‌هاي زيرمجموعه براي سازماندهي مهندسي ارزش در دستگاه مربوطه نيز از ديگر اقدام‌هاي تعريف شده در اين كارگروه است.

به گفته وي، سازماندهي فرآيندهاي تصويب، صدور جواز تاسيس و بهره‌برداري بر اساس مهندسي ارزش نيز از ديگر اقدام‌هاي اين كارگروه است.

شجاعي با تاكيد بر اين كه آمادگي خود را براي مهندسي ارزش طرح‌هاي كوچكتر نيز اعلام كرده‌ايم، تصريح كرد: عمده مسائل در اجراي طرح‌ها، هزينه و زمان است كه با استفاده از مهندسي ارزش، صرفه‌جويي مناسبي در اين موارد ايجاد مي‌شود به گونه‌اي كه صرفه‌جويي ناشي از اجراي مهندسي ارزش در طرح‌هاي مورد مطالعه به طور متوسط به ۱۵ تا ۳۰ درصد مي‌رسد.

رئيس كارگروه مطالعات مهندسي ارزش وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر اين كه با اجراي مهندسي ارزش مشكلات موجود بر سر اجراي طرح‌ها و پروژه‌ها با راه‌حل‌هاي مناسبي برطرف خواهد شد، تصريح كرد: با اجراي مهندسي ارزش در پروژه‌هاي صنعتي، سرعت رشد سرمايه‌گذاري در كشور افزايش مي‌يابد و نه تنها باعث كاهش كيفيت نمي‌شود، بلكه روشي جذاب و توانمند براي بهبود كيفيت و كاهش هزينه‌ها خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پروژه ، مهندسی ، ارزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.