سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

846 اثر از استان اردبیل در فهرست آثار تاریخی ثبت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت 846 اثر از این استان در فهرست آثار تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی نقی زاده گفت: در سال های گذشته اقدامات شاخصی در زمینه صنایع دستی، میراث فرهنگی و ایجاد زیرساخت ها و کارهای سخت افزاری و نرم افزاری انجام شده و از جمله آن ثبت 846 اثر تاریخی از ابتدای دولت نهم تاکنون بود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که پیش از دولت نهم تنها 232 اثر به ثبت ملی رسیده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه از انجام 84 مورد مرمت بر روی آثار تاریخی استان اردبیل خبر داد.

نقی زاده همچنین با اشاره به مطالعه و امکان سنجی 37 منطقه نمونه گردشگری در سطح استان افزود: در زمینه توسعه و سرمایه گذاری این مناطق فعالیت هایی صورت گرفته که نتایج آن به تدریج قابل مشاهده است.

او بیان کرد: هم اکنون هتل و مهمانپذیر و مراکز اقامتی بصورت رسمی در استان داریم و با صدور مجوز برای خانه های کرایه ای که در اختیار مسافران قرار می گیرند که اردبیل را تبدیل به بزرگترین مرکز اقامتی گردشگری در کشور کرده است.

نقی زاده ادامه داد: در این راستا و با تلاش های صورت گرفته ورود گردشگر به استان از سال 84 تا پایان سال 91 حدود سه برابر شده و در زمینه جذب گردشگر خارجی از حدود 12 هزار نفر به 500 هزار نفر رسیده است.

او تشریح کرد: طی 10 سال گذشته در این حوزه استقبال خاصی نبود اما امروز حضور گردشگران در منطقه با وجود تعریف مناطق گردشگری و ایجاد تاسیسات زیربنایی قابل مقایسه نیست و در نوع خود در سطح ملی و بین المللی زبانزد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: همچنین فعال کردن ظرفیت های آب های گرم معدنی استان، همکاری با شهرداری در زمینه برگزاری تورهای گردشگری و تالیف کتاب های مختلف در ارتباط با مشاهیر استان ازاقدامات دیگر این نهاد می باشد.

نقی زاده همچنین مهمترین دستاوردهای این اداره کل را بهره برداری اصولی و استفاده از ظرفیت ها، آموزش و احیا و اشتغال آفرینی در حوزه صنایع دستی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در تمامی شهرستان ها مراکز آموزش صنایع دستی ایجاد شده و نسبت به آموزش، ترویج و توسعه در این حوزه تلاش می شود و از جمله آنها برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی است./ب

برچسب ها: اردبیل ، فهرست ، آثار ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.