سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

سیب‌زمینی بستان‌آباد، قابلیت عرضه در بازارهای جهانی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان‌آباد گفت: سیب‌زمینی تولیدی در این شهرستان، قابلیت عرضه آن در بازارهای منطقه‌ای و جهانی را دارد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، فروغی در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به مرغوبیت بالای سیب‌زمینی تولیدی در این شهرستان، قابلیت عرضه آن در بازارهای منطقه‌ای و جهانی نیز بیش از پیش افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری این محصول در شهرستان بستان‌آباد افزود: این امر علاوه براینکه مشکل تولید کنندگان این محصول را در کوتاه مدت برطرف می‌کند هدایت سرمایه‌گذاران به این سمت می‌تواند چهره کشاورزی شهرستان را تغییر دهد و قیمت گذاری محصولات کشاورزی، باید براساس محاسبه هزینه‌های مختلف تولید و عرضه این محصولات در نظر گرفته شود تا بتواند هزینه‌های آن را پوشش داده و کشاورزان را دچار تضرر نکنند.

این مسئول با اشاره به اینکه از 55 هزار و 136 هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان بستان آباد، 37 هزار و 263 هکتار به بخش دیم و بیش از 17 هزار و 873 هکتار به بخش آبی اختصاص دارد ادامه داد: بستان‌آباد رتبه یازدهم را از لحاظ وسعت زمین‌های کشاورزی و با تولید 185 هزار و 281 تن محصولات زراعی رتبه هفتم را در استان به خود اختصاص ولی در تولیدات باغی با 10 هزار و 368 تن در رتبه 13 قرار گرفته که این مدیریت توجه ویژه‌ای را برای جبران این عقب‌ماندگی آغاز کره است.

مدیر جهاد کشاورزی بستان آباد متذکر شد: حمایت از تشکل‌های صنعتی و تولیدی در بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه، عامل حمایت مستقیم از تولید کنندگان کشاورزی ورونق محصولات تولیدی این بخش در منطقه بوده و با هدایت اینگونه تشکل ها، واسطه‌های غیر ضرور در تولید و عرضه محصولات کشاورزی حذف و امر توسعه با کاهش ریسک تولید، از تداوم مطلوبی برخوردار می‌شود./ب

برچسب ها: عرضه ، بازار ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.