سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

هروی: علوی شخصیتی کاردان و با تجربه برای وزارت اطلاعات است

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علوی وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت اطلاعات شخصیتی کاردان و با تجربه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جواد هروی نماینده مردم قائنات در مجلس در جلسه نوبت صبح مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: علی‌رغم برخی صحبت‌هایی از سوی نمایندگان درباره برگزاری جلسات میان نمایندگان و وزیر پیشنهادی اطلاعات مطرح شده است باید بگویم بنده هیچ جلسه خاصی را با حجت‌الاسلام و‌المسلمین علوی نداشته‌ام و امروز اگر درباره شخصیت علوی صحبت می‌کنم صرفا به دلیل شأن بالایی است که وی دارد.

وی افزود: آنچه به عنوان مقدم لازم است که ذکر کنم این است که حجت‌الاسلام و‌المسلمین علوی شخصیتی است که مدارج دانشگاهی دارد و دارای دکترای حقوق اسلامی است و به عنوان یک فرد تحصیل کرده و دانا برای اولین بار می‌تواند ریاست یکی از وزارت خانه‌های حساس را برعهده گیرد.

هروی تصریح کرد: همیشه در تاریخ این موضوع وجود داشته است که هرگاه یک مملکت از یک فضای امنیتی برخوردار شده است چرخه اقتصاد رشد و تولید به حرکت درآمده است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تشکر می‌کنم از رئیس‌جمهور که برای وزارت اطلاعات یک شخصیت تحصیل کرده عاقل را معرفی کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: زمانی که برنامه‌ها و اندیشه‌های حجت‌الاسلام و‌المسلمین علوی را خوانده‌ام متوجه شدم که وی دارای تفکری باز و فعال است چرا ما همیشه این فکر را به همراه داریم وزیر اطلاعات یک فرد پخته، کاردان و تحصیل کرده در زمینه تخصصی خود باشد حال که این قضیه انجام شده است من احساس می‌کنم حواشی قضیه بسیار زیاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه برخی از دوستان اشاره کرده‌اند آقای علوی سوابق اطلاعاتی ندارد باید بگویم که کدامیک از وزرای اطلاعات ما در آغاز دارای سوابق اطلاعاتی بودند.

هروی افزود: در بحث سوابقی که وزیر پیشنهادی اطلاعات داشتند حضور در چهار دوره مجلس شورای اسلامی سبب خواهد شد که تعامل سازنده‌ای میان نمایندگان مجلس و حجت‌الاسلام و‌المسلمین علوی ایجاد شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلام خاطرنشان کرد: وزیری برای وزارت اطلاعات پیش‌بینی شده است که 4 دوره سابقه نمایندگی مجلس را دارد. 

وی افزود: متأسفانه برخی از دوستان به این موضوع اشاره کردند که سوابق کاری وزیر پیشنهادی اطلاعات به این حوزه ربطی ندارد در حالی که وی عضویت کمیسیون خاص تدوین قانون در وزارت اطلاعات را داشته‌اند و این موضوع پیشینه قوی محسوب می‌شود.

هروی اظهار داشت: حجت‌الاسلام و‌المسلمین علوی حضور در معاونت نظارت و بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح را در کارنامه کاری خود داشته‌‌اند که نکته قابل توجهی است و در سازمان بازرسی عقیدتی سیاسی ارتش و مجلس خبرگان حضور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: وزیر اطلاعات ما یک شخصیت جامع و تحصیل کرده است لذا در بحث مباحث خارجی هم باید به این نکته اشاره کرد آنچه ما را دچار مشکل کرده است ناشی از دو عامل است یکی فتنه‌ها و دسایسی است که دولت‌های بیگانه برای سرکوب نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند.

نماینده مردم قائنات خاطرنشان کرد: متأسفانه برخورد دستگاه‌های اطلاعاتی ما در سالهای اخیر با دشمنان ضعیف بوده و ما در این مسئله عملکرد قابل قبولی نداشتیم درحالی که این مسئله برای ما بسیار مهم است از این رو بنده بعنوان یک نماینده از نقاط محروم کشور به این موضوع اشاره دارم که مسائل و مشکلاتی که ما در مناطق مرزی داریم به دلیل عملکرد ضعیف وزارت اطلاعات رخ داده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور یک وزیر اطلاعات کارآمد می‌تواند مشکلات ما را در مناطق مرزی حل کرده و روند خوبی را برای ما بوجود بیاورد.

وی تأکید کرد: یک از مباحث عمده‌ای که باید به  وزارت اطلاعات بازگردد و متأسفانه ما به آن توجه نمی‌کنیم عدم انتقال صحیح اطلاعات از اطراف کشور به صورت درست به مرکزیت است و این در واقع نتیجه‌ای جز بی‌عدالتی برای ما به ارمغان نخواهد داشت و بازتاب دقیق بی‌عدالتی در کشور خواهد بود.

نماینده مردم قائنات افزود: بسیاری از ضرباتی که بر پیکره نظام وارد شده است به این دلیل است که ما نتوانسته‌ایم یک وزیر اطلاعات خلاق و با تفکر باز و با تحول که در این زمینه تحصیلات کرده است را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/  

برچسب ها: هروی ، علوی ، شخصیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.