سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقررات جدید وزارت کشور انگلیس درباره دوربينهاي مداربسته شهری

وزارت کشور انگليس قوانين جديدي درباره دوربينهاي مداربسته وضع کرد اما مشکل اين است که هيچ مجازاتي براي نقض اين مقررات پيش بيني نشده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز، وزارت کشور انگليس روز دوشنبه مقرراتي را براي استفاده از دوربين هاي حفاظتي مداربسته وضع کرده است. انگليس چهار ميليون دوربين مداربسته در شهرها نصب کرده است که اين تعداد دوربين در بين کشورهاي اروپايي بي سابقه است  اما بسياري از شهروندان اين کشور ضمن احساس امنيت و مي گويند همواره تحت نظر هستند.
يکي از شهروندان انگليسي مي گويد: آنها همه جا هستند، بيشتر وقت ها حتي ديده نمي شوند. اما براي من مزاحمتي ايجاد نمي کنند.
شهروند ديگري مي گويد: از طرفي خوب است، چون شما احساس امنيت مي کنيد، اما از طرف ديگر شما هميشه تحت نظر هستيد و اين ممکن است دخالت در حريم خصوصي افراد محسوب شود.
نقطه ضعف مجموعه مقرراتي که دولت انگليس وضع کرده اين است که هيچ مجازاتي را براي سوء استفاده کنندگان از دوربين هاي نصب شده در سطح شهرها پيش بيني نمي کند. 
مدير يکي از سازمان هاي مدافع حق حريم خصوصي شهروندان در انگليس مي گويد: ما به مقرراتي نياز داريم که فقط دستورالعملي ساده نباشد، بلکه  الزام آور و داراي چارچوب قانوني باشد تا بتواند عملي شود. اگر شما از آن تخطي کنيد، چه کاربر دولتي باشيد چه شخصي، بايد مجازاتي براي تان در نظر گرفت تا قانون را به خاطر بسپاريد و بدانيد که اصل حفاظت از اطلاعات را رعايت نکرده ايد. شما که مقررات را رعايت نکرده ايد بايد پاسخگو باشيد.
خبرنگار يورونيوز در لندن گفت وقتي جرج اورول در کتابش به نام 1984 نوشت :برادر بزرگ شما را مي پايد، شايد تصورش را هم نمي کرد که نيم قرن بعد، يک پنجم دوربين هاي امنيتي جهان تنها در انگليس باشد و براي استفاده از آنها مقررات هم بنويسند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.