سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره سراسري عكس و فيلم تسنيم آغاز به كار كرد

دومين جشنواره سراسري فيلم کوتاه ، فيلمنامه و عکس تسنيم آيات امروز در مشهد آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  يوسف اميني دبير دومين جشنواره سراسري فيلم کوتاه و فيلمنامه و عکس تسنيم آيات گفت : اين جشنواره 2 روزه با حضور عکاسان ، فيلمسازان و هنرمندان در سينما هويزه مشهد آغاز به کار کرده است .

 يوسف اميني افزود : هزار و 44 اثر به دبيرخانه اين دوره جشنواره شامل 489  فيلم کوتاه  ، 374 قطعه عکس و  132 فيلمنامه ارسال شده که از ميان آثار رسيده صد و 27 اثر به بخش مسابقه راه يافته است.

وي اضافه كرد : در بخش فيلم کوتاه  78 اثر ، فيلمنامه  12 اثر و همچنين در بخش عکس 37 قطعه عکس رقابت  مي کنند .

 دبير دومين جشنواره فيلم تسنيم گفت : در بخش فيلم اين جشنواره 88  فيلم کوتاه و پويانمايي با محوريت سبک زندگي ، ايثار و شهادت ،آموزه هاي اخلاقي ، انسان از منظر قرآن ، جهاد ، عفاف و حجاب و کسب روزي حلال در چهار نوبت اکران مي شود.

اين فيلم ها در سالن شماره 4 و 5 سينما هويزه مشهد در روزهاي 22 و 23 مرداد  اکران مي شود.

 همچنين نمايش فيلم سينمايي ملکه ساخته محمد علي باشه آهنگر ، ملک سليمان ساخته شهريار بحراني و  نقد و بررسي فيلمهاي مسابقه با حضور علي جعفري و حامد سليمان زاده از ديگر برنامه هاي اين 2 روز است . 

دبير دومين جشنواره فيلم کوتاه فيلمنامه و عکس تسنيم آيات گفت : هدف اين جشنواره تشويق جامعه هنري کشور و ترغيب  فيلمسازان براي پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن کريم ، استفاده از ظرفيت هنر فيلمسازي براي ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامي  ، ايجاد زمينه مناسب براي رقابت سازنده در ارتقاء سطح کيفي و كمي ، هنر فيلمسازي با محوريت قرآن و عترت ، فراهم کردن بستري مناسب براي بروز و شکوفايي استعدادهاي جوان در عرصه ديني ، قرآن و معارف اهل بيت (ع) و مقابله با ترفندهاي دشمنان اسلام و قرآن با ارائه توليدات سينمايي با مضامين قرآن و عترت است.

برگزاري نشست تخصصي عکاسي نيز با موضوع انتخاب سوژه در عکاسي روز چهارشنبه 23 مرداد ماه در سينما هويزه مشهد با حضور ابراهيم صافي و فاطمه تعميدي و نشست تخصصي فيلمنامه با موضوع راهکارهاي جذابيت يک فيلمنامه از برنامه هاي جنبي دومين جشنواره تسنيم در مشهد است./ي2
برچسب ها: جشنواره ، تسنیم ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.