سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

میانگین ولادت در آمل از میانگین کشوری کمتر است

رئیس اداره ثبت احوال آمل گفت: میانگین ولادت در آمل از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، علی هاشمی نسب صبح امروز در جلسه بررسی موالید جمعیتی با بیان اینکه شهرستان آمل با داشتن 376هزار و 56 نفر 12 درصد جمعیت استان مازندران را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: 61 درصد از جمعیت شهرستان آمل را جمعیت شهری و 38 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به ترکیب جنسیتی این شهرستان افزود: 50.4 درصد از جمعیت شهرستان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

هاشمی نسب با بیان اینکه نرخ ولادت در کشور 18.7 در هزار و این میزان در مازندران 14.1درصد است، گفت: نرخ ولادت در شهرستان آمل 13.8درصد است که از این حیث آمل رتبه یازدهم استان را دارد.

وی با اعلام اینکه در نرخ وفات نیز آمل رتبه یازدهم استان را دارد، تصریح کرد: نرخ وفات در کشور 4.8 درصد و در مازندران 4.9درصد است که این میزان در شهرستان آمل 4.6 درصد است.

رئیس اداره ثبت احوال آمل با تاکید بر اینکه نرخ ازدواج در کشور 10.9دهم درصد است، بیان کرد: این میزان در مازندران 10.4 درصد و در آمل نرخ ثبت ازدواج 11.9 درصد است که آمل در این زمینه رتبه چهارم استان را دارد.

وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج نیز در آمل از میانگین کشوری بالاتر است، تاکید کرد: سن ازدواج در کشور در گروه مردان 27.4 و در زنان22.1 گزارش شده و نیز در مازندران میانگین سن ازدواج مردان 27.1 و در زنان 22 سال است.

این مسئول با اشاره به این ازدواج در این شهرستان بیان داشت: سن ازدواج مردان آملی 28 سال و سن ازدواج زنان22.11 سال است.

هاشمی نسب با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد که افزایش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه در حال وقوع است، اظهار کرد: این امر به وضعیت فرهنگی جامعه نیز لطمه وارد می‌کند.
برچسب ها: ولادت ، ثبت احوال ، آمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.