سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

كاتب: لازمه تصدي گري وزارت ارتباطات داشتن تخصص و ديپلماسي قوي است

عضو هيئت رئيسه کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: لازمه تصدي گري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، داشتن تخصص و تجربه در بحث الکترونيک و ديپلماسي قوي با دنيا است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا کاتب نماينده گرمسار، عضو هيئت رئيسه کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات در موافقت با وزير پيشنهادي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در ابتداي سخنان خود در ارتباط با تغييرات ساختاري پي در پي و مديريتي اين وزارت‌خانه، اظهار داشت: اگر در سنوات گذشته تغييرات پي در پي مديريتي و ساختاري در اين وزارتخانه اتفاق افتاد، امروز وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تا اين اندازه مظلوم واقع نمي‌شد.

کاتب در ارتباط با سوالي مبني بر اينکه واعظي وزير پيشنهادي دولت يک ديپلمات است و شناخت وي از مخابرات به دهه 60 مربوط مي شود، تصريح کرد: امروز  لازمه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي توسعه فضاي کشور و حفظ حقوق ملت در عرصه جهاني، داشتن تخصص و تجربه در بحث الکترونيک و ديپلماسي قوي با دنيا است.

وي ادامه داد: واعظي وزير پيشنهادي دولت تخصص و حائز تجربه کافي و همينطور ديپلماسي قوي در اين زمينه است.

عضو هيئت رئيسه کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: تجربه اول واعظي وزير پيشنهادي در وزارت مخابرات سابق، به گونه‌اي بوده است که وي از عالي ترين سطح هرم تا بالاترين سطح آن مسئوليت و فعاليت داشته است، بنابراين آيا ده سال سابقه اجرايي در مجموعه وزارت مخابرات سابق براي تصدي گري وزارت ارتباطات کافي نيست؟

نماينده گرمسار افزود: واعظي وزير پيشنهادي داراي دو مدرک تحصيلي در بخش روابط بين‌المللي و همينطور الکترونيک و مخابرات بوده که هر دوي اين مدارک براي تصدي گري وزارت ارتباطات مورد نياز است.

کاتب بيان کرد: وزير مديريت عالي کشور را برعهده دارد و داراي دو ماموريت که يکي تخصص داشتن در داخل وزارت‌خانه است و ديگري تخصص در جهت رفع مشکلات دولت در درون کابينه است، به همين منظور وزير پيشنهادي مي‌تواند به دليل بيشترين تجربه‌اي که در حوزه ديپلماسي دارد، کمک يار دولت باشد.

عضو هيئت رئيسه کميسيون برنامه و بودجه، در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برنامه واعظي وزير پيشنهادي براي توسعه روستايي چه مي‌باشد، اظهار داشت: در بخش برنامه‌هاي اجرايي وزير پيشنهادي در فصل 15 آن به صورت مستقل براي توسعه روستايي در مناطق محروم از طريق (يو اس آ) بيان شده است.

کاتب ادامه داد: امروز ما به دنبال اين هستيم که ارتباط مجازي و اينترنت را در روستاها داير کنيم، چرا که روستاهاي ما مشکل ارتباط تلفني ندارند و اين يکي از برنامه‌هايي است که وزير پيشنهادي آن را دنبال خواهد کرد.

وي تصريح کرد: اگر به تاريخچه توسعه روستاها دقت کنيم، اولين بار در سال 1358 مجوز خط انتقال روستاها توسط مخابرات ايران از سوي وزير پيشنهادي از مجلس شوراي اسلامي اخذ شد و در سال 1359 اين امر توسعه و گسترش يافت.

عضو هيئت رئيسه کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات در پايان خاطرنشان کرد: سابقه اجرايي وزير پيشنهادي نشان دهنده اين است که وي از ابتداي خدمتش بحث توسعه روستايي را به عنوان ماموريت اصلي خود قلمداد کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عضو ، هیئت ، رئیسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.