سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

حسيني: برنامه‌هاي واعظي منطبق بر برنامه پنجم توسعه است

نماينده مردم زهك و هيرمند در موافقت با وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: برنامه‌هاي پيشنهادي واعظي داراي نقاط قوت بسياري است و منطبق بودن با برنامه پنجم توسعه از مهمترين آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، سيدباقر حسيني نماينده مردم زهك و هيرمند در جلسه علني امروز بهارستان در ابتداي سخنان خود در موافقت با محمود واعظي وزير پيشنهادي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ضمن عذرخواهي از بعضي رفتارها در جلسه روز گذشته بعضي نمايندگان از ملت بزرگوار ايران و رهبر معظم انقلاب عذرخواهي كرد و گفت: مجلس خانه ملت است و شان اين جايگاه بايد حفظ شود و همكاران بايد به گونه‌اي صحبت كنند كه باعث ناراحتي رهبر انقلاب و شادي دشمنان نشوند و با رعايت تقوا در گفتار و ادب مخالفت خود را اعلام كنند. 
 
وي افزود: انتخابات 24 خرداد 92 و اين حضور حماسي بايد به منظور توسعه و پيشرفت همه جانبه بايد به بهترين شكل پاسخ داده شود و آن هم عمل كردن نمايندگان به وظايف قانوني خويش با رعايت اخلاق اسلامي، حجت شرعي و در نظر گرفتن شرايط فعلي مملكت است. 
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ادامه داد: ما بايد دست به دست هم داده و كمك كنيم تا دولت هر چه سريعتر كار خود را براي حل معضلات كشور آغاز كند.
 
حسيني با اشاره به اهميت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات مشتمل بر زير بخش‌هاي ارتباطات، فناوري اطلاعات، فضايي و صنايع مربوطه است كه وزارت ارتباطات به عنوان نهاد متولي حاكميت اين بخش وظيفه كلان سياست گذاري، هدايت، مديريت و نظارت آن را برعهده دارد.
 
نماينده زهك و هيرمند تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب طي دهه‌ گذشته مفهوم جديدي را در پيشرفت عدالت كشور مطرح كرده‌اند و موكدا به بهره گيري از ظرفيت فناوري اطلاعات توصيه فرموده‌اند از طرفي ديگر رويكرد پيشرفت از الگوي منبع بنيان به الگوي دانش بنيان تغيير جهت يافته است اما در حالي كه شاخص‌هاي آمادگي الكترونيكي جامعه در حد مناسب نيستند و ما بايد جامعه اطلاعاتي هوشمند، توانمند و امكانات ارتباطاتي پرسرعت را براي ايجاد اشتغال مناسب و كاهش هزينه‌هاي عمومي و ملي را براي نيل به اهداف اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي كشور سامان دهي كنيم. 
 
وي با اشاره به شخصيت وزير پيشنهادي وزارت ارتباطات اظهار داشت: محمود واعظي دوره كارشناسي و تحصيلات تكميلي خود را در رشته الكترونيك و مخابرات به پايان رساند‌ه‌اند و از دوران وزارت محمود قندي به خانواده بزرگ مخابرات پيوسته و در سمت‌هاي مختلف تخصصي و مديريتي از جمله معاون مخابراتي وزير پست و تلگراف و تلفن و رئيس هيئت مديره  و مدير عامل شركت مخابرات ايران از سال 60 تا 65 بوده‌اند.
 
حسيني اضافه كرد: در مدت حضور موثر در مخابرات كشور با عبور از چالش خروج 2 هزار نفر از كارشناسان و مديران آمريكايي و مستشاران خارجي با استفاده از كارشناسان و مديران برجسته مخابراتي و اساتيد دانشگاهي و تشكيل شوراي برنامه ريزي مخابرات و سرمايه گذاري موثر در امر آموزش و تحقيقات و برگزاري دوره‌هاي آموزشي فوق مهندسي براي تربيت مديران جديد و بازسازي مركز تحقيقات مخابرات ايران با تعريف ماموريت‌هاي جديد و تامين كليه هزينه‌هاي تحقيقاتي از طريق منابع شركت مخابرات ايران و هدايت صنايع توليدي مخابراتي اقدام كرده‌اند. 
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: واعظي در سخت ترين شرايط سياسي كشور در جنگ تحميلي به ارائه سرويس و خدمات مناسب و پشتيباني از فعاليت‌هاي مورد نياز جنگ پرداختند و در همين دوران برنامه گذار از شبكه آنالوگ به شبكه ديجيتال تهيه و تدوين شد. 
 
وي اظهار داشت: حضور واعظي در وزارت امور خارجه در سمت‌هاي مهمي چون معاون سياسي اروپا و آمريكا و معاون اقتصادي وزارت امور خارجه و معاون بين‌المللي و سياست مجمع تشخيص مصلحت نظام و تجربه و شناخت بسيار خوب وي از تحولات جهاني فرصتي است تا با پرداختن به مسائل بين المللي و حضور در مجامع و دفاع از حقوق كشور در تخصيص منابع نادر و كمياب مثل فضاي فركانسي، مدارات ماهواره‌اي و منابع اينترنتي اقدام كنند. 
 
نماينده زهك و هيرمند ادامه داد: اميد است با تعامل بين‌المللي در بخش ارتباطات و فناوري جايگاه كشور در اين حوزه در جهان ارتقا يافته و موجب كسب سهم بيشتري از بازارهاي جهاني، خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات شود. 
 
حسيني با اشاره به نقاط قوت وزير پيشنهادي ارتباطات گفت: مهمترين نقطه قوت برنامه‌ دكتر واعظي اين است كه اين برنامه‌هاي منطبق بر برنامه پنجم توسعه است. 
 
عضو كميسيون امنيت ملي افزود: توجه به ضرورت توسعه زيرساخت‌ها، توسعه تحقيقات و صنايع بومي ارتقاي سطح آموزشي مردم و تامين دسترسي بيشتر و مطلوب تر به فضاي ارتباطات و فناوري اطلاعات از ديگر نكات مثبت برنامه‌هاي واعظي است.
 
وي افزود: بازنگري و نگاه دقيق به ايفاي نقش مطلوب وزارت ICT در حفظ حقوق شهروندان و حاكميت و ايجاد فضاي مناسب رقابتي براي ارايه دهندگان خدمات ارتباطات و فناوري اطلاعات از ديگر نقاط قوت برنامه‌هاي اين وزير پيشنهادي است كه از طريق اجراي صحيح اصل 44 و شفاف سازي قلمرو وظايف مراكز متعدد تصميم گيري در اين حوزه است. 
 
نماينده زهك و هيرمند افزود: توسعه صنعت و تحقيقات وتوسعه صنعت برمبناي فناوري داخلي از ديگر محورهاي مهم برنامه‌هاي واعظي است در خصوص بومي سازي و حمايت از توليد داخلي با انجام سياست گذاري مشخص به منظور حمايت از صنعت و توليدات داخلي و توجه به توسعه شبكه برمبناي تجهيزات بومي و برنامه ريزي وي براي افزايش نقش بخش خصوصي در صنعت ارتباطات كشور و حمايت از تشكل‌هاي صنفي در حوزه صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات است.
 
حسيني خاطر نشان كرد: ارايه مقالات علمي و شركت در سمينارها و نمايشگاه‌هاي تخصصي براي اين كه ميزان علاقه و توانمندي فردي را در يك حوزه نشان دهد كافي است كه دكتر واعظي نيز داراي مقالات بي‌شماري است. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، پیشنهادی ، ارتباطات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.