سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

لاهوتي: نجفي مورد تاييد شهيدان رجايي و باهنر بود/ ديدار وي با خانواده‌هاي فتنه براساس مصوبه شوراي شهر بوده است

نماينده مردم لنگرود در موافقت با محمدعلي نجفي، وزير پيشنهادي آموزش و پرورش با بيان اينكه وي مورد تاييد شهيدان رجايي و باهنر بوده است، گفت: اتهام ديدار وي با خانواده‌هاي فتنه براساس مصوبه شوراي شهر بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "مهرداد بائوج لاهوتي" نماينده مردم لنگرود در جلسه علني امروز بهارستان در ابتداي سخنان خود در موافقت با "محمدعلي نجفی" وزير پيشنهادي وزارت آموزش و پرورش گفت: لازم مي‌دانم ابتدا از "حاجي بابايي" وزير فعلي آموزش و پرورش كه وي نيز در زمان تصدي خود زحمات فراواني كشيد تشكر كنم.
 
وي در ادامه با اشاره به سخنان يكي از نمايندگان در مخالفت با وزير پيشنهادي آموزش و پرورش اظهار داشت: اين نماينده عنوان كرده که «آموزش و پرورش كه از يادگاران شهيدان رجايي و باهنر است در زمان تصدي آقاي نجفي در وزارت آموزش و پرورش به اهدافي كه شهيدان رجايي و باهنر داشته‌اند لطمه وارد كرده است»؛ من مي‌خواهم در پاسخ به اين فرد مخالف بگويم وي فراموش كرده است كه نجفي مورد تاييد شهيدان رجايي و باهنر بوده است و به عنوان وزير علوم اين دو شهيد فعاليت و خدمت كرده است، پس بنابراين فراموش مخالف را صحيح نمي‌دانم.  
 
نماينده مردم لنگرود در ادامه با اشاره به بخش ديگري از صحبت‌هاي نماینده مذکور گفت: نكته ديگري كه اين مخالف فرمودند اين بود كه «آقاي نجفي چه قدر با حوزه ارتباط داشته‌اند؟» خوب اين نياز به بررسي دارد. در زمان آقاي نجفي بود كه بحث نماز در مدارس با همكاري آقاي قرائتي پايه گذاري شد.  
 
لاهوتي در ادامه با اشاره به بخش ديگري از اظهارات اين نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: نكته ديگري كه اين مخالف به آن اشاره كردند اين بود كه مدارس غيرانتفاعي در زمان تصدي نجفي تاسيس شد كه در اين جا لازم است بگويم تدريس دانش آموزان در مدارس غيرانتفاعي در كشور به هيچ وجه موضوع تحميلي به مردم نيست و هيچ كسي اجبار ندارد كه مردم بچه‌هاي خود را در اين مدارس ثبت نام كنند، اما تاسيس مدارس غيرانتفاعي كمكي است در كاهش بار مالي دولت، اگر اين موضوع اشكال دارد و اگر شما مخالف اين قضيه هستيد همين امسال در قانون بودجه تصميم بگيريد كه تمام مدارس غيرانتفاعي را تعطيل كنيد و اين باقي‌مانده را هم به دولت تحميل كنيد. اشكال اين موضوع چيست؟ مدارس غيرانتفاعي افتتاح شد بدون اين كه هزينه‌اي براي دولت داشته باشد.
 
اين نماينده در ادامه اظهار داشت: صندوق ذخيره فرهنگيان و خانه معلم و درمانگاه مخصوص فرهنگيان در زمان چه كسي تاسيس شد؟ در زمان آقاي نجفي كه تصدي وزارت آموزش و پرورش را در دوره‌اي برعهده داشتند.  
 
وي در ادامه به سوابق اجرايي "محمدعلي نجفي" وزير پيشنهادي آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: وي معاون رئيس‌جمهور، رئيس سازمان مديريت برنامه ريزي كشور، وزير آموزش و پرورش و در دولت شهيد رجايي وزير علوم بوده و مشاور شهيد چمران بوده؛ آيا اين شخص مي‌تواند به نظام اعتقاد نداشته باشد؟ اين بي‌انصافي است.
 
لاهوتي با بيان اين كه اگر ما سه مقوله تعهد، تخصص و تجربه را در كنار هم بگذاريم كسي نمي‌تواند به دكتر نجفي ايرادي وارد كند، گفت: آيا از اين سوابق مي‌توان بالاتر براي راي اعتماد به وزير پيشنهادي ارائه كرد.  
 
وي ادامه داد: در زمان تصدي وي ببينيد كه نجفي چه عملكردي در توسعه اعتبارات در جهت كاهش نابابرابري فاصله‌هاي آموزشي در مناطق محروم داشته‌اند؟ تاسيس شوراهاي آموزش و پرورش يكي از افتخارات نجفي است، واگذاري اختيارات به استانداران، فرمانداران و مردم در زمان دكتر نجفي در مجلس تصويب شد، امروز ما همين شوراهايي كه به نام شوراي آموزش و پرورش در آن فعاليت مي‌كنند در زمان وي تاسيس شد، هزاران مدرسه و مراكز آموزش فني و حرفه‌اي و تاسيس سازمان كودكان استثنايي در زمان چه كسي بوده است؟  
 
عضو كميسيون عمران مجلس ادامه داد: دكتر نجفي براي 22 محور برنامه پنجم توسعه 20 برنامه ارائه دادند كه اين موضوع را در برنامه هيچ يك از وزرا نديديم.
 
لاهوتي در ادامه به موضوع ديگري در خصوص ديدار نجفي از خانواده‌هاي فتنه اشاره كرد و گفت: گفته‌اند كه دكتر نجفي با خانواده‌هاي فتنه ديدار كردند، وي براساس مصوبه شوراي شهر كه خودشان عضو شوراي شهر بودند به اتفاق اعضاي شوراي شهر با اين خانواده‌ها ديدار كرده‌اند و گزارش خود را تقديم دفتر مقام عظماي ولايت كرده‌اند.  
 
وي در ادامه با بيان اين كه امروز ما انتظار داريم به دكتر نجفي راي بالا بدهيد چرا كه با سابقه‌اي كه وي در سازمان مديريت و برنامه ريزي دارد مي‌تواند مشكلات پيش روي وزارت خانه را مرتفع كند.  
 
لاهوتي در پايان با بيان اين كه آموزش و پرورش نيازي به تحول دارد، گفت: وزير پيشنهادي در برنامه‌هاي خود به اجراي سند بنيادين آموزش و پرورش اعتقاد دارند، اما عنوان كردند نبايد اجراي اين سند عجولانه باشد. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، پیشنهادی ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.