سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکذیب شایعات مبنی بر کاهش 15 هزار نفری زائران تمتع امسال

رئیس سازمان حج و زیارت با تکذیب شایعاتي مبنی بر کاهش 15 هزار نفری زائران تمتع امسال به دلیل ادغام کاروان ها گفت: با قطعیت اعلام می کنیم حتی یک نفر هم از کاروان های حج امسال انصراف نداده است.

دکتر سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این باره گفت: شایعاتی مبنی بر این که 15 هزار نفر از زائران که در کاروان ها ثبت نام کرده بودند انصراف داده و کاروان ها ریزش داشته منتشر شده است در صورتی که چنین موضوعی صحت ندارد.

وی ادامه داد: ما برای اولین بار در طول تاریخ بعد از انقلاب سه بار عملیات حج را از صفر تا صد انجام دادیم که بسیار مشقت بار بود در ابتدا سهمیه حج کشورمان 75 هزار نفر بود و ما بر این اساس کاروان ها را مرتب کردیم و هماهنگ کردن هتل ها و کاروان ها و حمل و نقل داخلی و برون شهری و تمام هماهنگی ها را برای 75 هزار نفر انجام دادیم که کار سختی بود.

موسوی همچنین تصریح کرد: بعد از توافق با عربستان سهمیه کشورمان را به 80 هزار نفر افزایش دادیم و چینش قبلی را به هم زدیم و دوباره عملیات حج را تکرار کردیم و بعد از انجام همه مقدمات، بعد از این که عربستان نتوانست توسعه مسجد الحرام را به طور کامل انجام دهد 20 درصد سهمیه ها را برای تمام کشورها کاهش دادند.

وی بیان داشت: به این ترتیب برای سومین بار مجبور شدیم برای فراهم کردن مقدمات عملیات حج در سال جاری، از صفر شروع کنیم و موضوعی که بسیار به ما کمک کرد و بسیاری از منتقدان این موضوع را نمی بینند و به زوار استرس وارد می کنند و باری که بر دوش ها وجود دارد را نمی بینند این است که سیستم های ثبت نام زودتر از موعد مقرر بسته شد.

موسوی اظهار داشت: ما در آغاز سومین مرحله از فراهم کردن مقدمات حج بعد از این که ثبت نام به حد مشخص رسید به همکاران خود اعلام کردیم که سیستم ثبت نام بسته شود چون پیش بینی می کردم که دولت عربستان نمی تواند مراحل توسعه مسجد الحرام را تا زمان آغاز عملیات حج به اتمام برساند و پس از این که سیستم ها بسته شد بعد از یک هفته وزارت حج عربستان در نامه ای کاهش 20 درصدی ظرفیت حج امسال را اعلام کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: اگر ثبت نام ها برای 75 هزار نفر انجام و پول آن ها نیز گرفته می شد چطور باید به زائران می گفتیم باید 15 هزار نفر از ظرفیت ها کاسته شده در صورتی که ما هم اکنون با قاطعیت می توانیم اعلام کنیم که حتی یک نفر هم ریزش نداریم و این نشان دهنده لطف خدا و مدیریت عملیات حج است و تمامی کسانی که ثبت نام و پول واریز کرده اند و کاروان های آن ها مشخص شده امسال به حج مشرف می شوند./ل
برچسب ها: شایعات ، حج ، تمتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.