سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممانعت مصر از ورود فلسطینی ها از غزه به سینا

جنبش مقاومت اسلامي فلسطيني (حماس) روز دوشنبه اعلام کرد از زمان سرنگوني محمد مرسي رئيس جمهور اسلام خواه مصر در ماه گذشته، دولت مصر به ميزان چشمگيري تعداد فلسطيني هايي را که اجازه مي يابند از نوار غزه وارد مصر شوند محدود کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، مسئولان مصري مي گويند اين محدوديت ها مجازات کردن حماس به علت گرايش هاي سياسي آن نيست بلکه هدف آن محدود کردن رفت و آمد غيرنظاميان آن هم در شرايطي است که ارتش مصر عمليات برضد تندروها را در منطقه سينا تشديد کرده است. 
با اين حال تصميم مصر موجب افزايش مشکلاتي مي شود که ساکنان غزه با آن مواجه هستند زيرا به علت در محاصره بودن غزه، مصر تنها راه ارتباط آنها با جهان خارج است. 
غازي حمد معاون وزير امور خارجه در دولت حماس گفت مصر هم اکنون هر روز به حدود 300 فلسطيني اجازه مي دهد وارد مصر شوند در حالي که اين رقم در زمان حکومت مرسي بر مصر حدود 1200 نفر بود. 
همچنين ساعات کار در گذرگاه رفح که تنها گذرگاه مرزي بين مصر و غزه است به چهار ساعت در روز کاهش يافته که موجب توقف هزاران مسافر پشت مرز مي شود. 
غازي حمد به رويترز گفت چنين سياستي فايده ندارد. وي گفت محدوديت هاي مصر، رفت و آمد بازرگانان و دانشجوان را به مصر مختل کرده است. 
يک مسئول مصري علت اين محدوديت ها را اوضاع امنيتي در سينا دانست، جايي که ارتش مصر از چند هفته پيش تعقيب اسلام گرايان مسلح را آغاز کرده است. 
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، غره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.