سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با راه اندازی سامانه هوشمند توسعه آموزش عالی؛

ثبت 2500 در خواست دانشگاه ها در سامانه هوشمند توسعه آموزش عالی

تاکنون 2500 درخواست از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سامانه هوشمند توسعه آموزش عالی ثبت شده که این امر موجب کاهش مراجعات شده است.

ابوالفضل حسنی، مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص سامانه هوشمند توسعه آموزش عالی که برای نخستین بار در راستای گسترش آموزش عالی راه اندازی شده است طی 2 فاز پیاده سازی و هوشمند سازی قرار گرفته است.

وی افزود: هدف یک پروژه پیاده سازی کلیه اجزاء فرآیندهای آن برای بررسی ایجاد رشته های درخواستی از طرف دانشگاههای داولتی و کلیه زیر نظام ها، امکانات لازم برای ثبت کلیه درخواستها، ایجاد رشته های دانشگاهی توسط مراکز آموزش عالی به صورت الکترونیکی قابل انجام است که امروز سه شنبه 22 مرداد راه اندازی می شود. 

حسنی در ادامه در خصوص مزایا این سامانه اظهار داشت: امکان تفکیک درخواست رشته های مخصوص هر دانشگاه با توجه به تقسیم کار دفتر گسترش، مکاتبه الکترنیکی بین واحدها و وضعیت رشته های درخواستی درمراحل مختلف فرآیند بررسی امکان ایجاد رشته، امکان آرشیو تمام مراحل برای درخواست و قابلیت جستجو برای کلیه پنل ها همچنین کاهش مراجعات حضوری از کارشناسان و دفاتر آموزش عالی، افزایش سرعت دقت و کارآیی به همراه صرفه جویی درزمان برای در خواست رشته های جدید و سهولت در ردیابی درخواست ها از جمله مزایای این سامانه به شمار می آید.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه سالیانه مراجعات بسیار زیادی در دفتر گسترش برای ثبت درخواستها صورت می گیرد چنانچه بیش از 2هزار و 515 دانشگاه و مراکز آموزش عالی تاکنون درخواست های خود را ثبت کرده اند و پیگیر مراحل کار در زمانهای مختلف هستند این سامانه می تواند نقش مؤثری در این امر داشته باشد./ ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.