سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان /

حسن ظن و تعامل کلید مدیریت موفق است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: موفقيت و پيشرفت مديران در گرو حسن ظن و تعامل با یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، حجت الاسلام علي توكلي در آيين توديع و معارفه رييس دادگستري شهرستان جيرفت كه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعي از مسئولان محلي برگزار شد ، افزود: نظام جمهوري اسلامي شجره طيبه اي است كه ریشه آن در زمین مستحکم و سال هاست همه مردم در روستاها و شهرها از ميوه و ثمرات آن بهره مند شدند.

رييس كل دادگستري استان كرمان با تاکید بر اهمیت و ارزش رفتار و مشي اسلامی و قانونی افزود: رفتار و مشي ما در ارتقاء كيفيت اين محصول موثر است كه بايد همواره آن را مورد توجه قرار دهيم.

وی تصريح كرد: مدير بايد همواره حسن ظن و تعامل را مد نظر قرار دهد زيرا اگر در جامعه اي خوش بيني و تعامل وجود نداشته باشد هیچ پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام توكلي افزود: حسن ظن در زندگي فردی و اجتماعي ازاهمیت بسیاری برخوردار است، لذا اگر در خانه اي هم حسن ظن نباشد آرامش در آن خانه حاكم نيست.

رییس کل دادگستری استان با بيان اين مطلب كه حسن ظن باعث اقتدار و پيشرفت كشور مي شود، افزود: اگرچه هر قوه ای مستقل و در دایره وظایف و مسئولیتهای خودش قرار دارد ولی اگر سه قوه قضاييه ، مقننه و مجريه باهم تعامل داشته باشند تا حد زيادي مشكلات اجتماعي كاهش می یابد.

وي خاطرنشان كرد: اگر اين تعامل را در جيرفت شاهد هستيم نشان تعقل و تدبيري است كه در بين مسئولان است.

وي با اشاره به تعامل سه قوه گفت: نماينده مجلس با تصويب قانون راه و مسيررا ايجاد ، دستگاه اجرايي بر روي اين راه و مسير بنا را ايجاد و دستگاه قضايي آفات و موانع آن را بر طرف مي كند كه اگر يكي از اين سه دستگاه كم كاري كنند نتيجه مطلوب حاصل نمي شود.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان كرد: مراجعه كنندگان به دادگاه ها افرادي هستند كه گره اي به كار دارند، مدير بايد طوري عمل كند كه با رفتار خود مردم را آرام کرده به صحبت های آنان گوش داده و آنها را راهنمایی کند.

حجت الاسلام توكلي با بيان اين مطلب كه مديران بايد شبانه روزي در خدمت مردم باشند، گفت: از خدمات هشت ساله رييس دادگستري جيرفت قدردانی مي شود زيرا شعبه اول دادگاه حقوقی جیرفت از شلوغ ترين شعبه های محاکم حقوقی و خانواده در استان بود.

وی از شخصیت حقیقی مدیران به عنوان رکن سوم مدیریت یاد وخاطرنشان کرد : باید شخصیت حقیقی مدیران هم اثرگذار باشد و هم نقش بازدارندگی را ایفا کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد : شخصیت حقوقی افراد با یک حکم می آید و با حکم دیگری می رود و آنچه مایه اثرگذاری و ماندگاری افراد می شود شخصیت حقیقی آنان است.

در این جلسه با قدردانی از تلاش هاي حجت الاسلام عباس اسدي ، احمدعلي انجم روز به عنوان رييس دادگستري شهرستان جيرفت معرفی شد./ب

برچسب ها: تعامل ، پیشرفت ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.