سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مخالفت با وزير پيشنهادي آموزش و پرورش؛

زاكاني: فتنه یعنی دروغ بزرگ تقلب در انتخابات سالم 88/ دعوت نجفی از خانواده‌ها برای اقدام علیه نظام

عضو كميسيون شوراها گفت: ما حق نداریم عنان کار را به دست کسی بدهیم که ماحصلش را می‌توان در نامه آقای نجفی به مراجع دید که به نظام اتهام می‌زنند، ایشان در بخشی از نامه خود اینگونه آورده است که «به راستی اعمال شکنجه‌های مکرر در مورد کسانی که زیر لقای اسلام زندگی می‌کنند با توسل به کدام اصل قانونی، شرعی و انسانی توجیه‌پذیر است و چگونه با سکوت می‌توان در قبال این همه خشونت، داد از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی را راهنمای خویش قرار داده است. این روزها دریافت اخبار نگران‌کننده در مورد سلامت جسمی و روانی بسیاری از بازداشت‌شدگان در دامنه نگرانی‌ها افزوده است.»

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "عليرضا زاكاني" نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر در مجلس در جلسه علني عصر امروز (دوشنبه 21 مرداد ماه) در مخالفت با وزير پيشنهادي آموزش و پرورش گفت: دليل اول مخالفت بنده با آقاي نجفي وزير پيشنهادي آموزش و پرورش موضع اعتقادي وي است.

وي افزود: به واسطه جايگاه و رويكرد اساسي آموزش و پرورش در تقابل نظام ارزشي اسلامي با نظام ارزشي غرب منشا اين مخالفت نگاهي است كه آقاي نجفي به آموزش و پرورش و حوزه فعاليتي دارند كه براي آن معرفي شده‌اند.

نماينده مردم تهران تصريح كرد: در نظام ارزشي اسلامي انسان بعد معنوي و مادي دارد و رشد آن بي‌نهايت است اين در حالي است كه در غرب تنها بعد مادي مدنظر است، جامعه اسلامي داراي هويت بوده و مسئولان جامعه بايد رشد فضائل انساني را به عنوان يك مسئوليت بپذيرند.

وي ادامه داد: در غرب تنها خلق ثروت به عنوان تلاش جمعي عناصري كه جمع مي‌شوند مدنظر قرار مي‌گيرد اما در جامعه اسلامي فرهنگ اساس است، همچنين در جامعه اسلامي تعليم و تربيت پيشران محور تحول است و محور تحول در تعليم و تربيت آموزش و پرورش است.

زاكاني تصريح كرد: بنده از اين جهت با آقاي نجفي مخالفم كه از بعد اعتقادي جامعيت لازم و اعتقاد لازم را نسبت به جايگاه آموزش و پرورش با اين نگاه اعتقادي ندارد وگرنه در بعد فردي ورودي ندارم و به آقاي نجفي احترام خواهم گذاشت.

عضو كميسيون شوراها تاكيد كرد: در فرمايشات و وصيت‌نامه امام (ره)، فرمايشات مقام معظم رهبري و در قانون اساسي و هرآنچه كه در مستندات اسلامي است توجه به رشد فضائل و توجه به حوزه مسئوليتي است.

وي ادامه داد: قانون برنامه پنجم، بند اول بخش الف ماده 19 تاكيد بر تحول مبتني بر فلسفه، تعليم و تربيت اسلامي دارد كه محصول آن سند بنيادي توسعه آموزش و پرورش است كه در آذرماه سال 1390 تصويب و به تاييد مقام معظم رهبري رسيده و تكاليف آموزش و پرورش را مشخص كرده‌ است.

نماينده مردم تهران بيان كرد: ايرادي كه به آقاي نجفي مي‌گيرند بخشي از اين اشكال به نوع نگاه نادرستي است كه به اين مجموعه انسان ساز دارند ما نمي‌خواهيم از آينده صحبت كنيم ما با توجه به مديريتي آقاي نجفي مي‌توانيم بيان كنيم كه كمرنگ شدن ابعاد اعتقادي و بعد ديني و پرورشي در سير 8، 9 ساله است.

وي در ادامه با اشاره به بخشي از سخنان نجفي وزير پيشنهادي آموزش و پرورش در آبان ماه سال 89 در ماهنامه آيين گفت: آقاي نجفي گفته‌اند كه تعابيري كه در آموزش و پرورش به كار برده شده است چندان درست نيست، مثلا آموزش و پرورش ما غرب زده است، و انسان طراز غربي تربيت مي‌كند، اين نگاه وزير پيشنهادي وزارت آموزش و پرورش است.

نماينده مردم تهران تصريح كرد: آقاي نجفي ما يا توانسته‌ايم يا نمي‌توانيم، اگر نتوانسته‌ايم امثال شما مسئول بوديد اگر آنها را بالاتر از خود مي‌دانيد و مي‌گوييد مي‌توانيد به كج راهه مي‌رويد، مسئوليت آموزش و پرورش به صلاح شما و به صلاح كشور نيست.

وي افزود: شخصیت سیاسی آقای نجفی شخصیتی معتدل برای اداره جایی به نام آموزش و پرورش نیست.

نماينده مردم تهران تصريح كرد: اگر ما بحث فتنه را مطرح می‌کنیم، چون فتنه یک ملاک و شاخص است به طوری که اگر در زمان انقلاب، کسی انقلابی نبود، به او انگشت اتهام می‌زدند، یا در دوران جنگ کسی که به رغم توانایی، خانه‌نشینی کرد، او مورد انتقاد قرار می‌گرفت؛ همین موضوع در مورد اتفاقات سال 78 نیز صادق است، صادق است که آقای روحانی در 23 تیر آن سال آن سخنرانی را مطرح کردند، آن روز روز امتحان بود و ما به ایشان افتخار می‌کنیم.

وي ادامه داد: اگر راجع به فتنه صحبت می‌کنیم، چون اصل فتنه را براندازی و طرح نظام سلطه و طرح اسرائیلیآمریکایی می‌دانیم که عده‌ای در داخل تصدی آن را دانسته و یا ندانسته به عهده گرفته‌اند.

زاكاني تاكيد كرد: در دوم تیرماه سال 78 از پشت همین تریبون با نمایندگان صحبت کردم و گفتم که جمع زیادی به انتخابات معترضند و سوال دارند، نظام باید به این سوال آنها «رای من کو» پاسخ دهند، در این بین عده قلیلی هستند که آتش‌بیار معرکه‌اند و آتش‌افروزی می‌کنند، طبیعتا نظام برای تامین امنیت خود باید با آنها برخورد کند.

عضو كميسيون شوراها گفت: فتنه یعنی دروغ بزرگ تقلب در انتخابات سالم سال 88، فتنه یعنی اینکه اتهام جنایت و تجاوز را به نظام اسلامی و مامورین این نظام مقدس زدن و اگر می‌گوییم فتنه، منظورمان این است که با شعار قانون، قانون‌شکنی کردند، لذا اساسا ما راجع به معترضین صحبت نمی‌کنیم چون آنها پاسخ خود را گرفتند و در 9 دی پاسخ فتنه‌گران را دادند، ما از کسانی صحبت می‌کنیم که آتش‌بیار این معرکه بودند.

وي با اشاره به مسئولیتش برای پیگیری قضایای بعد از سال 88 در دوران مجلس هشتم اظهار داشت: یکی از وظایفی که ما مسئول پیگیر آن بودیم، ترکیبی شامل آقای ابوترابی، جلالی، نادران و بنده بودیم که مامور شدیم تا پیش آقای رضایی، کروبی و موسوی برویم تا از آنها بپرسیم که مشکل کجاست؛ اولین نکته‌ای که بعد از گزارش آقای ابوترابی، آقای هاشمی در روز چهارشنبه 27 تیر 88 گفتند، این بود که صبح روز شنبه یعنی فردای انتخابات و زمانی که هنوز رای‌ها در حال شمارش بود، آقای خاتمی به ایشان زنگ زده و گفتند که با بنده کار دارند، آقای هاشمی نیز از آنها می‌خواهند که ظهر پیش آنها بیاید، ظهر همان روز آقایان خاتمی، موسوی و سیدحسن خمینی پیش آقای هاشمی رفتند و طبق گفته آقای هاشمی، اینها گفته‌اند که معتقد به تقلب هستند و راه‌های قانونی را آقای موسوی قبول ندارد.

وي افزود: شاید آنها آن روز متوجه واقعیت نشدند ولی چرا تا امروز زبان در کام گذاشته و صحبت نمی‌کنند، این چه مرامی است؟

زاکانی بيان كرد: ما خدمت آقایان موسوی، رضایی و کروبی رسیدیم و دو بار پیش آقای هاشمی هم رفتیم، اینها یک کلمه استدلال راجع به فتنه نداشتند، ما متحیر بودیم که اعتراض اینها به چه دلیل است، آقای هاشمی پاسخ ما را دادند و گفتند که اینها از ظهر شنبه یعنی فردای انتخابات ادعای تقلب کردند و قوانین را قبول ندارند.

اين نماينده تاكيد كرد: آقای لاریجانی در مجلس برای بررسی اتهام تجاوزی که آقای کروبی به نظام مقدس زدند دو گروه در مجلس هشتم تشکیل دادند. اگر بعضی از دوستان اطلاعی ندارند، ما زنده‌ایم و نمرده‌ایم و می‌توانیم اینها را توضیح بدهیم، اگر این دوستان اطلاعی ندارد، اشکال از بنده است که چیزی نگفته‌ام.

زاكاني اظهار داشت: آقایان نظام را متهم به تجاوز کرده‌اند که ماحصل این اتهام این شد که هر دو گروه در مجلس به این نتیجه رسیدند که این اتهام از اساس باطل است، سه نفر در قوه قضاییه مسوول رسیدگی شدند و بررسی کردند و به این موضوع رسیدند که این اتهام دروغ است که آقای کروبی گفتند شما که فهمیدید این اتهام دروغ است پس چرا اعلام نمی‌کنید؟ ولی باز هم هیچ صحبتی نشد.

عضو كميسيون شوراها خطاب به نمایندگان اظهار داشت: دوستان عزیز بیراهه نروید. ما کجا داریم می‌رویم؟ آقای نجفی در همان ایام این اقدام آقای کروبی را شجاعانه خواند، اما آقای نجفی شما از نظام و شهدا خجالت نکشیدید؟

زاكاني افزود: شما در کمیسیون آموزش آمدید ولی رویتان نشد که چیزی بگویید و حتی نگفتید که بحث فساد را قبول ندارید، این همان فتنه‌ای است که همه را زمین‌گیر کرد.

وي درادامه تاكيد كرد: از طرف دیگر آقای تاج‌بخش این موضوع را برملا کرد که 10 سال برای این کار برنامه‌ریزی صورت گرفته است اما آقای نجفی در نامه خود به مراجع، گفته‌اند که اسف‌بارتر این است که دستگاه‌های امنیتی مصرانه در پی اثبات فرضیه، خیال‌پردازانه و سراپا اشتباه است و برای معرفی فعالان به عنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند، آقای نجفی این نامه را با این مضامین ارسال کرده است ولی اگر کسی در روز روشن نور خورشید را نمی‌بیند، ما بنا نداریم که آن را مسئول و سرآمد مسئولان قرار بدهیم.

نماينده مردم تهران تاکید کرد: ما حق نداریم عنان کار را به دست کسی بدهیم که ماحصلش را می‌توان در نامه آقای نجفی به مراجع دید که به نظام اتهام می‌زنند، ایشان در بخشی از نامه خود اینگونه آورده است که «به راستی اعمال شکنجه‌های مکرر در مورد کسانی که زیر لقای اسلام زندگی می‌کنند با توسل به کدام اصل قانونی، شرعی و انسانی توجیه‌پذیر است و چگونه با سکوت می‌توان در قبال این همه خشونت، داد از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی را راهنمای خویش قرار داده است. این روزها دریافت اخبار نگران‌کننده در مورد سلامت جسمی و روانی بسیاری از بازداشت‌شدگان در دامنه نگرانی‌ها افزوده است.»

وي اضافه کرد: ما در همه این موارد کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم که آقای بروجردی می‌تواند گزارش دهد، کمیسیون امنیت ملی در همان دوران کمیته‌ای را تشکیل داد که در زندان‌ها رفتند و با شرایطی مواجه شدند که 180 درجه برخلاف این اظهارات است. این موارد قبل از اظهارات مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88 نیست بلکه مربوط به دو ماه بعد یعنی مردادماه است.

زاكاني خطاب به نجفی تاكيد كرد: آقای نجفی شما برای ما محترم هستید ولی من در شورای عالی هلال‌احمر بودم که به منازل می‌رفتند، می‌گفتند قبل از آن جناب آقای نجفی با یک خانمی می‌آیند و می‌گویند که ما نماینده موسوی و کروبی هستیم، پس چرا شما مدعی نظام نیستید، آقای توکلی و نادران مامور بررسی شدند که می‌توانند شهادت دهند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: زاکانی ، نجفی ، مخالفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.