سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميرآبادي در مخالفت با وزير پيشنهادي آموزش و پرورش:

آقاي نجفي؛ شما به مقوله پرورشي و آموزش‌هاي ديني در آموزش و پرورش اعتقادي نداشتيد

نماينده مردم قم در مخالفت با وزير پيشنهادي آموزش و پرورش گفت: جناب آقاي نجفي مقدمات انحلال امور تربيتي در زمان وزارت شما محيا شد و شما به معقوله پرورشي و آموزش‌هاي ديني در آموزش و پرورش اعتقادي نداشتيد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، احمد اميرآبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس در جلسه علني نوبت عصر امروز در مخالفت با وزير پيشنهادي آموزش و پرورش گفت: قبل از ورود به بحث مخالفت باوزير پيشنهادي آموزش و پرورش ما با پيروي از مقام معظم رهبري پشتيبان دولت شما خواهيم بود تا شما بتوانيد مشكلات اساسي مردم به ويژه مشكلات اقتصادي و معيشتي را حل كنيد.

وي در ا دامه افزود: مخالفت بنده با وزير پيشنهادي آموزش و پرورش به معناي مخالفت با دولت شما نيست، اما قبول كنيد كه آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامي يادگار ارزشمند شهيدان رجايي، با هنر و دستاورد خون هزاران شهيد است.

عضو كميسيون برنامه بودجه با بيان اينكه آموزش و پرورش منشا تربيت اسلامي در جامعه اسلامي است تصريح كرد: آموزش و پرورش با يازده ميليون دانش آموز وبيش از يك ميليون فرهنگي فرهيخته وزارتخانه مهمي است و تاكيدات امام (ره) و رهبري در خصوص آموزش و پرورش اهميت اين وزارتخانه را مي‌رساند.

اميرآبادي اظهار داشت: متاسفانه آقاي نجفي وزير پيشنهادي آموزش و پرورش علي رغم زحماتي كه در طول 8 سال مسئوليت خود در اين وزارتخانه داشتند تغيير محسوسي در مسير آموزش و پرورش به عنوان يادگار اين دو شهيد بزرگوار به وجود آوردند كه به برخي از آنها اشاره مي‌‌كنند.

اين نماينده تصريح كرد: طرح كليات نظام آموزشي كه مصوب شوراي تغيير نظام آموزش و پرورش كه نتيجه زحمات ده ساله ستاد كه از زمان شهيد رجايي به وسيله شهيد موسوي از سال 1358 آغاز شده بود با تلاش و مشاركت هزاران فرهنگي به وجود آمد ولي با شروع وزارت جنابعالي در سال 68 بدون تامل و تعمق در اين سند ارزشمند جنابعالي به جاي تغيير در محتواي كتب درسي با رويكرد ديني و اتخاذ روش‌هاي تربيتي آن را ناديده گرفته و تعقيب نظام آموزشي را از آخر يعني از دوره متوسطه شروع كرديم و آن هم تعقيب در شكل ارائه دروس به روش انتخاب واحد در دو نيم سال كه البته با رها كردن دانش آموزان در ساعتي از اوقات آموزشي مدارس به عنوان پنجره‌هاي باز روبرور گرديده‌اند كه بعدا مجبور شدند ارائه دروس را به صورت واحدي تغيير دهند كه اين مسئله باعث افزايش مشكلات و ناموفق بودن پيش دانشگاهي گرديد.

وي ادامه داد: عدم توجه به تغيير محتوا و رويكردهاي ديني و نيز دوره ابتدايي كه آن هم به فراموشي سپرده شد از نقاط قابل توجه مديريتي جنابعالي بوده است.

اين نماينده ادامه داد: نكته دوم تضعيف و محدود كردن مدارس تربيت معلم در زمان آقاي نجفي بود در زمان آقاي نجفي تربيت معلم محدود نتيجه آن حذف تربيت معلم و به كارگيري يكصد معلم حق التدريسي با سليقه‌هاي مختلف علي رغم وجود تناسب دررشته‌هاي تحصيلي مورد نياز و جنسيت و بومي بودن آنها بود.

اميرآبادي تصريح كرد: جناب آقاي نجفي نقش آموزش عمومي و توسعه كشورها مسلما خيلي بالاتر از دانشگاه‌هاست به همين دليل در بسياري از كشورهاي توسعه يافته و اساتيد دانشگاه اجازه نمي‌دهند معلم ابتدايي شوند چراكه بايد آموزش ويژه‌اي ببينند چراكه دوران ابتدايي دنياي ديگري دارد.

وي ادامه داد: شما مقدمات انحلال امور تربيتي را محيا نموده‌ايد و عملكرد شما در طول وزراتتان نشان مي‌دهد كه به معقوله پرورشي و آموزش‌هاي ديني در آموزش و پرورش اعتقادي نداشتيد و فقط موضوع آموزش و پرورش را تدريس دروسي مانند فيزيك، شيمي و حساب مي‌دانيد.

نماينده قم اظهار داشت: اين موارد از مصاديق آماده نمودن جمع آوري پرورشي از مدارس بود و وزير بعدي هم برنامه شما را به خوبي انجام داد و پرورشي را جمع كرد.

اميرآبادي گفت: جناب آقاي نجفي شما در برنامه خود و تعميق و اعتلاي تربيت ديني با تاكيد بر انس با قرآن و رويكردهاي تعامل و همكاري با حوزه‌هاي ديني است، بفرماييد در طول دوران مسئوليت خود چند سند تفاهم نامه با حوزه علميه قم و مراكز ديني داشته‌ايد و چقدر حافظ و قاري قرآن تربيت كرده‌ايد، اگر استفاده كرده‌ايد چرا وضع آموزش و پرورش ما اينگونه است.

وي با بيان اينكه همه چيز در آموزش و پرورش پولي شده است گفت: شما كه تاكيد بر مدارس غير انتفاعي در برنامه ارائه شده داريد مردم از كجا بياورند و شهريه مدارس غير انتفاعي بدهند.

اميرآبادي تصريح كرد: شما تعداد دانش آموزان تحت نظر يك مربي تربيتي را به چهار برابر افزايش و دانشجويان رشته پرورشي را به يك چهارم كاهش داديم، چرا؟

اين نماينده تصريح كرد: با توجه به واقعيت جنگ نرم و تهاجم فرهنگي كه به ويژه نسل جوان و نوجوان ما را هدف گرفته چه برنامه‌اي داريد؟

وي در ادامه افزود: جناب آقاي نجفي بنده در مخالفت خود نبايد با وزير آموزش و پروش به مسائل سياسي وارد شوم اما شما بيشتر يك چهره سياسي هستيد تا يك چهره فرهنگي و علمي.

اين نماينده با بيان اينكه نمي‌توانيم به راحتي از فتنه 88 عبور كنيم گفت: در آن صورت در آن مقطع عده‌اي با علم و اطلاع از قانون نتيجه انتخابات را نپذيرفتند و با قانون شكني آن خسارت را به ملت ايران وارد كردند و اجازه ندادند نظام اسلامي از اين حضور باشكوه ملت بر صحنه بين‌المللي امتياز بگيرد.

اميرآبادي گفت: شما در انتخابات سال 88 در ستاد موسوي بوديد البته عضويت شما در ستاد موسوي جرم نيست، شا بي اطلاع از وضعيت كشور نبوديد و با سابقه طولاني مسئوليتي مي‌دانستيد امكان يازده ميليون تقلب وجود نداشت و ندارد پس چرا آنگونه عمل كرديد و با صحبت‌هاي خودتان بعضي‌ها را به خيابان‌ها كشانديد و آن خسارت‌ها را به مال و جان مردم زديد.

وي تصريح كرد: معقوله انتخابات با فتنه جداستو هركس بعد از سخنراني مقام معظم رهبري در تاريخ 29 خرداد 88 اقدامي انجام داد بايد پاسخگو باشد و كارشان قابل گذشت نيست، جناب آقاي نجفي شما در سال 88 نامه‌اي به مراجع عظام تقليد نوشتيد و آن مسائل را در آن نامه مطرح كرديد البته نوشتن نامه به مراجع جرم نيست اما وارد كردن اتهام ناروا به نظام اسلامي درست است؟

نماينده مردم قم ادامه داد: همكاران عزيز شما مي‌دانيد بعد از قضيه فتنه 88 مقام معظم رهبري دستور دادند تيمي تشكيل و از كساني كه در اين مسئله آسيب ديدند دلجويي شود، جناب آقاي نجفي شما چه كاره بوديد كه با بعضي همفكران خود از شوراي شهر تهران و منازل برخي حضور مي‌يافتيد و اعلام مي‌كرديد ما از طرف آقايان موسوي و كروبي آمده‌ايم و تيم منتخب نظام با حضور در منازل اين موضوع را تاييد نموده‌اند.

وي در پايان اظهار داشت: آيا شما آنچه در سال 88 اتفاق افتاد را فتنه مي‌دانيد؟ اصلا اعتقادي به تقلب در انتخابات داريد؟ چرا شما در شوراي شهر تهران با نامگذاري ميداني به نام نه دي مخالف بوديد اميدوارم كه شما به اين سوالات پاسخ دهيد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فراهانی ، قم ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.