سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب و هوا؛ دلیل افسردگی نومادران

پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که افسردگی پس از زایمان می‌تواند در مادران به دلیل منطقه زندگی و آب و هوایی متفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران با تحقیق بر روی حدود 6000 نومادر دریافته‌اند که نومادرانی که در مناطق شهری و پراز سرو صدا و آلودگی هوا زندگی می‌کنند، درصد بالایی احتمال دارد که به افسردگی پس از زایمان دچار شوند.

گفتنی است؛ برعکس مادرانی که در مناطق حومه شهرها و یا روستاها زندگی می‌کنند کمتر دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌ دهند: پزشکان علت این امر را آب و هوای آلوده و افزایش استرس و تنش زندگی شهری و تاثیر آن بر نومادران می‌دانند، در عوض در زندگی روستایی آرامش، سکوت، هوای پاک و طبیعت زیبا وجود دارد که بمانند یک داروی طبیعی می‌تواند نومادران را از خطر بروز افسردگی دور کند.

پزشکان توصیه می‌کنند تا نومادران در صورت امکان و چنانچه علائمی مانند افسردگی را در خود مشاهده کردند، پس از بارداری مدتی را در حومه شهرها و یا روستاها سپری کرده و یا حداقل به مسافرت‌های کوتاه بروند.

گفتنی است؛ افسردگی پس از زایمان نوعی از گونه‌های افسردگی است که در برخی از زنان بروز می‌‌کنند و شاهد علائمی مانند تندخویی، بی‌حوصلگی، کم خوابی و بی اشتهایی است.

پژوهشگران هنوز به درستی علت به وجود آمدن این نوع از افسردگی را نمی‌دانند اما استرس عاطفی می‌تواند به همراه تغییرات هورمونی پس از تولد نوزاد باعث این مشکل گردد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.