سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

كريمي قدوسي: اگر به وزيري راي نداديم براي كمك به شماست

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: جناب آقاي روحاني رئيس جمهور محترم اگر فرداي راي گيري به وزيري را نداديم معنايش چوب لاي چرخ دولت گذاشتن نيست اگر درخواست مي‌كنيم وزير بهتري معرفي شود براي كمك به شماست در قانون اساسي راي اعتماد به مجلس سپرده شده است

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمدجواد كريمي قدوسي نماينده مشهد و كلات در صحن علني امروز مجلس در مخالفت با كابينه معرفي شده از سوي رئيس جمهور گفت: امام(ره) اينگونه فرمودند اگر من هم در اسلام پايم را كنار بگذارم همين مردم مي‌ريزند و مرا از بين مي‌برند مردم اسلام را مي‌خواهند.

وي ادامه داد: حوادث 34 ساله گذشته دليلي است برجسته بر اثبات آنچه كه حضرت امام در مورد ايمان و اعتقاد مردم بيان فرمودند.

كريمي قدوسي تصريح كرد: مقام معظم رهبري در تنفيذ حكم رياست جمهور محترم سه شرط براي بقاي تنفيذ بيان فرمودند.

اول: تبهر در پيمودن صراط مستقيمي كه تا كنون در آن قرار داشته‌ايم.

دوم: دفاع از حقوق ملت و سوم ايستادگي در برابر زورگويان و مستكبران مخالفت ما نوعي حمايت است از رئيس جمهور محترم براي حفظ اين اصول حاكم بر حكم تنفيذ ايشان تدبير در پي كشف تكليف است و تكليف الهي در پي تسليم در برابر تدبير الهي است دولت تدبير بايد دولت تكليف الهي باشد و دولت تكليف و تدبير بايستي سرنوشت خود را در ظل احكام الهي به هدايت و رهبري اسلام جستجو كند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: در 34 سال گذشته مردم بارها اثبات كرده‌اند كه با كسي عهد اخوت نبسند مردم هميشه پشت سر امام حركت كردند اگر مسئول و مقامي بازماند مردم از او عبور كردند و او را زير پاي خود گذاشتند در برابر قرآن و قانون اساسي هم رئيس جمهور سوگند ياد كرده است و هم نمايندگان مجلس كه ما و شما باشيم هم رئيس جمهور رئيس جمهور منتخب كل ملت است و براي همه ملت وظيفه دارد هم تك تك نمايندگان به حكم قانون اساسي در برابر كل ملت پاسخ گويند.

وي ادامه داد: ملت هيچ گاه اين جايگاه قانوني و آن جايگاه قانوني را فداي يكديگر نمي‌كنند هركدام از آنها را در جايگاه خودش مي‌خواهد كه به وظيفه عمل كند.

كريمي خطاب به رئيس جمهور گفت: جناب آقاي روحاني رئيس جمهور محترم اگر فرداي راي گيري به وزيري را نداديم معنايش چوب لاي چرخ دولت گذاشتن نيست اگر درخواست مي‌كنيم وزير بهتري معرفي شود براي كمك به شماست در قانون اساسي راي اعتماد به مجلس سپرده شده است. براي همكاري بين دو قوه قرار است چهار سال تلاشي صورت بگيرد قوه مقننه نيز در اين مدت كمك بزرگي است مشورت كردن هميشه به معناي تاييد كردن نيست گاهي مخالفت‌ها بيش از مشورت‌ها مي‌تواند به يك مجموعه‌اي مثل دولت سود برساند آنچه را كه بنده در كليات مخالفت مي‌كنم ريشه و پايه‌اش اين اصول است كه خود آقاي روحاني آن را بيان فرمودند و ما هم از اصول ايشان حمايت كرده و تمجيد مي‌كنيم.

وي در ادامه بيان كرد: آقاي روحاني گفت: سياست و مشي رفتاري ما اعتدال است دولت دولت راستگويان است بنا داريم از افراط و تفريط پرهيز كنيم و افراد افراطي را به كار نگيريم دين وطن دين اسلام است اعتدال به معناي عبور از اصول نيست منصفانه اگر قضاوت كنيم هميشه همدلي حاصل خواهد شد اين اقدامات مثبتي بوده است كه تا كنون شخص آقاي رئيس جمهور انجام داده‌اند.

كريمي قدوسي ادامه داد: من از اين جايگاه تشكر مي‌كنم اول از مواضع انقلابي ايشان در برابر مستكبرين و دفاع از حقوق ملت و شهداي هسته‌اي و حقوق مسلم ملت ما دفاع از مقاومت و مردم سوريه در برابر توطئه عظيم جهاني دفاع از فلسطين و انتخاب شعارهاي خوب مثل اعتدال، دولت راستگويان ايشان بيان كردند مصداق عدالت در نزد من شهيد بهشتي است همان شهيدي كه فرياد برآورد ما شيفتگان خدمتيم نه تشنگان قدرت اينكه گفتند صد روزه مشكلات اساسي مردم را حل مي‌كنيم ا ين باعث حضور مردم و راي به ايشان شد.

وي ادامه داد: چرا از صبح بيشتر نمايندگان تاكيدشان در مخالفت بر روي فتنه است زيرا فتنه بزرگترين خطر و تاكيدي بوده ‌است كه از اول انقلاب اسلامي تا به حال نظام و كيان انقلاب اسلامي را در معرض خطر قرار داده است.

مقام معظم رهبري با صراحت فرمودند تهديد اين خطر از 8 سال دفاع مقدس بالاتر بود و هدف ما از مخالفت با بحث فتنه و اثر آن در كابينه آينده جلوگيري از تكرار فتنه و حوادث تلخ، به حاشيه رفتن دولت، پرداختن به مسائل فرعي و فراموش كردن مسائل اصلي است اين مسئله جاي نگراني دارد وظيفه همه نمايندگان است ما و شما قبل از اينكه عضو فراكسيوني باشيم در برابر خدا، نظام، قرآن و ملت سوگند ياد كرده‌ايم بايد به وظيفه‌مان عمل كنيم.

نماينده مشهد و كلات تصريح كرد: مقام معظم رهبري فرمودند فتنه يك مرض بود اين مرض علاج نمي‌شد الي با حضور مردم و حماسه نه دي آن نقطه عطف تاريخ بود كه ملت آمدند با آن حادثه شوم و آن خطر عظيم را مچاله كردند اينها رئوس اصلي فرمايشات مقام معظم رهبري در بحث فتنه است مر فرمايشات ايشان است كه عزيزان توجه كنند به هر حال اين فتنه بود و يك مركبيت داشت كه آن را هدايت مي‌كرد خلق الساعه نبود سي سال بود كه وجود داشت و به دنبال از پا درآوردن نظام بود مي‌خواست نظام را به زانو درآورد.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري فرمودند هدف فتنه برچيدن نظام دين و ارزش‌هاي اسلامي بود در مقابله با سران فتنه نيز فرمودند كساني كه نقطه نوراني و راي 40 ميليوني را تبديل به نقطه ضعف كردند صلاحيت حضور در چارچوب نظام اسلامي را از دست داده‌اند ما به اتكاي اين اصول امروز با عده‌اي مخالفت مي‌كنيم كه صلاحيت حضور در نظام اسلامي را از دست دادند كساني كه در اين فتنه سكوت كردند در طولاني شدن فتنه سهم داشتند كساني كه شما مردم به آنها مي‌گوييد سران فتنه كساني بودند كه دشمن آنها را هل داد به سوي وسط ميدان اما اين افراد متوجه شده و راه خود را جدا مي‌كردند اما ادامه دادند.

عضو كميسيون امنيت ملي گفت: فتنه يك طرح براندازي بود و فرمايشات مقام معظم رهبري حجت است بر ما و راي ما و شما اين افراد اگر هم توبه كنند توبه‌شان پذيرفته شده نيست از چه كسي مي‌خواهيد توبه كنيد فرمايش مقام معظم رهبري اين است كه گاهي شخصي از شخص ديگر ايرادي مي‌گيرد و عذرخواهي مي‌كند اما شما به يك ملت تهمت زده‌ايد و كساني با همراهي فتنه و تعبير نكردن اين نكته آن حق را ذليل كردند.

وي ادامه داد: از اول انقلاب تا كنون دو تهمت به نظام اسلامي وارد شده است اول زمان حضرت امام جهان استكبار و مرتجعين تهمت جنگ افروزي و خشونت را به انقلاب نسبت دادند و در پي اين تهمت 8 سال به اين ملت تجاوز نظامي و حمله نظامي شد امام هشت سال موافقت كرد و رزمندگان در ميدان بودند تا سرانجام دشمن وادار به اعتراف شد و حرفش را پس گرفت.

كريمي در ادامه بيان كرد: اما تهمت دوم سخت‌تر از تهمت اول بود تهمتي بود كه بعد انتخابات 88 اين دفعه توسط بعضي‌ها كه در نظام اسلامي سابقه‌دار بودند به مردم زده شد و آنها را متهم به تقلب كردند در روز عاشورا آن فاجعه را به بار آوردند آن حماسه نه دي براي آن حادثه تكرار شد و امروز هنوز مقام معظم رهبري همچون امام مقاومت مي‌كند كه بايد عذرخواهي كنيد و پس بگيريد اما اين كار را انجام نمي‌دهند. فتنه هزينه سنگيني به نظام وارد كرد.

عضو كميسيون ا منيت ملي اظهار داشت: آقاي روحاني بعضي از افرادي كه شما آنها را به مجلس معرفي كرديد براي كسب راي اعتماد وقت شما را خواهند گرفت كابينه شما را به سمت تقابل با مجلس و ملت پيش مي‌برند بعضي از وزرا دقيقا در مسائل مربوط به فتنه نقش‌ بسيار فعالي داشتند ما مي‌گوييم اعتدال و حمايت مي‌كنيم از دولت راستگويان اما اين مسئله تطابق ندارد بيان آن مسائل از سوي شما باعث مسرت قلب ما شد امروز اقدامتان باعث ناراحتي ملت و بعضي از نمايندگان شد دانشگاه محل توليد علم و قدرت در فتنه‌ها سراغ مراكز علمي و پژوهشگاه‌ها رفتند و طرح‌هاي با ارزش را به آتش كشيدند و تخريب كردند دانشگاه را دوباره به دست چه كسي مي‌سپاريد كساني كه آن وضعيت را در گذشته داشتند.

وي ادامه داد: شعار صد روزه براي حل مشكلات بسيار خوب بود بعضي از اعضاي اين كابينه شما را به جايي مي‌برد كه بياييد و بيان كنيد من نگفتم صد روزه مشكلات حل مي‌شود بلكه گفتم آمار مي‌دهم صدو پنج صفحه اسناد فتنه است.

كريمي ادامه داد: وزير اطلاعات و برنامه‌هايشان بيان كنند كه جلوي گزارش نويسي‌ها را مي‌گيرند اينها اسنادي است كه وجود دارد و مشاهده‌هاي عيني است اين مسئله لايحه رهبري فتنه است ارتباط جاسوس‌ها با برخي از مراكز اين مسئله استراتژي فتنه است تغيير قانون اساسي، حذف رهبري و ولايت فقيه، حذف نظارت شوراي نگهبان راس رهبري فتنه است هدف آنها اجراي بي‌ثباتي در كشور بود و به آن پرداختند.

نماينده مشهد و كلات خاطر نشان كرد: اين مسئله تاكتيك‌هاي بعد از فتنه است كه آن را دنبال كرده و هنوز اميدوارم بتواند به سرانجام برساند اينها مسائلي است كه نمايندگان محترم بايد به آنها توجه كنند و با درك صحيحي كه از شرايط دارند و در جهت حمايت از همين دولت چند نفري كه همگي بر روي آنها اتفاق نظر دارند راي دهند و رئيس جمهور هم سعي كند كه افراد بهتري كه بويي از فتنه نداشته باشند معرفي كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قدوسی ، نماینده ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.