سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

منصوری‌ آرانی: رهبری و مردم انتظار رای قاطع به کابینه دکتر روحانی از سوی مجلس را دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ امروز رهبری و مردم انتظار دارند دولت با رای قاطعی که از مجلس می‌گیرد بتواند سکان کشتی را از تنگناهای بوجود آمده عبور دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عباسعلی منصوری آرانی نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه) در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت یازدهم گفت: بنده فکر می‌کنم که بحث اعتدال از مجلس نهم شروع شد و مجلس در یک سال گذشته نشان داد که مجلسی با اعتدال و دارای خط مشی اعتدالی است  و همواره شاهد آن بودیم که رئیس مجلس نیز حول محور این خط مشی حرکت کرده است.  
 
وی افزود: مجلس جلوی همه افراطی‌ها را گرفته و طبیعی است که افراطیون موافق اعتدال نباشند و بحث‌هایشان بر مبنای افراط باشد.  
 
نماینده مردم کاشان در مجلس با اشاره به برنامه‌های رئیس جمهور تصریح کرد: انتظار داشتیم که مخالفان برنامه‌های دکتر روحانی را نقد می‌کردند که آیا این برنامه‌ها می‌تواند برای میلیون‌ها بیکار ایرانی شغل ایجاد کند یا خیر.
 
منصوری تصریح کرد: بنده احساس می‌کنم که دکتر روحانی می‌تواند برای بیکاران شغل ایجاد کند؛ آنهایی که به آقای روحانی رای دادند کسانی هستند که از وضعیت بد اقتصادی و معیشتی‌شان در رنج و عذاب‌اند.  
 
وی تاکید کرد: مخالفین باید می‌آمدند و بحث می‌کردند که آقای روحانی می‌تواند این بدی معیشتی که خود آنها رقم زده‌اند اصلاح کند یا خیر؛ امروز میلیون‌ها ایرانی مجلس را تماشا کرده و به قضاوت سخنان نمایندگان خود می‌پردازند.  
 
نماینده مردم کاشان گفت: امروز میلیون‌ها پدر و مادر صدای ما را می‌شنوند و منتظرند بدانند که ما چگونه می‌خواهیم به دولت دکتر روحانی کمک کنیم که شغل ایجاد شود؛ کارمندان و کارگرانی که زیر خط فقر هستند به دنبال آنند که مجلس چگونه فردی که به آن رای داده‌اند را یاری می‌نماید.  
 
منصوری افزود: میلیون‌ها ایرانی که از فسادهای اداری، رشوه و پارتی‌بازی خسته‌ شده‌اند به دکتر روحانی رای دادند و در حال حاضر نیز در انتظار آن هستند که مجلس چگونه به وزرای پیشنهادی وی رای اعتماد می‌دهد. میلیون‌ها ایرانی که مسکن ندارند انتظار آنرا می‌کشند که آیا برنامه‌های رئیس‌جمهور می‌تواند مقداری از مشکلات و معضلاتی که با آن مواجهند را مرتفع سازد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: صدها بیمار ایرانی از وضعیت نامناسب درمانی رنج می‌بینند، آنها از رئیس‌جمهورشان انتظار دارند که وضعیت بهداشت‌شان بهبود پیدا کند آیا رئیس‌جمهور می‌تواند این برنامه‌ها را عملی کند یا خیر؟  
 
وی ادامه داد:‌ مسلم است که بعد از انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی جامعه ما نشاط پیدا کرده و هزاران تحصیلکرده دانشگاهی به این مهم امیدوار شده‌اند که می‌توانند با استعداد و قابلیت‌شان و بدون پارتی‌بازی براساس شایسته‌سالاری روی کار‌ آیند.  
 
منصوری تصریح کرد: مردم از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهند که دین، فرهنگ، غرور و عزت‌شان را حفظ کنند، مردم شغل و رفاه می‌خواهند. امروز رهبر و مردم انتظار دارند دولت با رای قاطعی که از مجلس می‌گیرد بتواند سکان کشتی را از تنگناهای بوجود آمده عبور دهد.  
 
نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: امروز همه می‌بینند که ما با همدلی، ‌وحدت و یکرنگی به کابینه پیشنهادی دولت رای می‌دهیم.
 
منصوری با اشاره به جلسات متعدد نمایندگان مجلس با وزرای پیشنهادی گفت: من با اکثریت وزرا در کمیسیون، فراکسیون و مجمع جلسات متعددی داشتم و برنامه‌های آنها را دیدم و با توجه به سابقه‌ای که در کمیسیون سیاست خارجی مجلس دارم وزرای پیشنهادی را افراد صالحی می‌بینم برخلاف دوستان که می‌گویند وزیر اطلاعات،‌اطلاعاتی نیست من سال‌های زیادی با ایشان کار کرده‌ام و وی فرد مجتهد،‌تیزهوشی است که کارهای بسیار مشابه و نزدیک اطلاعات را بر عهده داشته است.  
 
وی افزود: وزیر پیشنهادی اطلاعات عضوی از مجلس خبرگان رهبری است و برنامه‌های فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند به جامعه امنیت بخشد.  
 
نماینده مردم در مجلس با اشاره به وزیر پیشنهادی دفاع تصریح کرد: دهقان وزیر پیشنهادی دفاع یکی از بهترین‌های وزرا است و برنامه‌های جامعی دارد.  
 
منصوری در خصوص وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه گفت: ظریف به عنوان فردی که بسیار هوشمندانه در مذاکرات وارد می‌شود یکی از بزرگترین افراد در حوزه سیاست خارجی کشور است و برنامه‌های جامعی را دارد.  
 
وی با اشاره به رحمانی فضلی برای تصدی پست وزارت کشور اظهار داشت: رحمانی فضلی که بارها از این مجلس رای اعتماد گرفته وزیری منعطف است و تصور می‌کنم با رای بالایی از سوی نمایندگان انتخاب خواهد شد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد:‌ اگر هر کدام از این وزرای پیشنهادی با رای بالاتری تایید شوند در عرصه بین‌المللی بهتر حضور خواهند یافت. 

انتهای پیام/
برچسب ها: آرانی ، نماینده ، کاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.