سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام چهار ناو انگليسي به خليج فارس

انگلیس چهار کشتی جنگی نیروی دریایی سلطنتی خود را به منطقه خلیج فارس اعزام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، چند ناو جنگی انگلیس به منظور شرکت در رزمایش هایی که از مدتی قبل در دریای مدیترانه و خليج فارس پیش بینی شده بود، روز دوشنبه سواحل این کشور را ترک کردند. 

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد ناوشکن اچ.ام.اس وستمینست برای رسیدن به آب های انگلیس در جنوب شبه جزیره ایبری طی این هفته راهی خواهد شد. 

این یکی از چهار ناو جنگی است که در رزکایش « کوگر 13 » در مدیترانه و خلیج فارس شرکت می کنند. 

این ناوهای جنگی همچنین ناو بالگردبر اچ.ام.اس ایلاسترییس را در بردارند. این ناو بالگردبر قرار است دوشنبه پورتسموث را ترک کند و اسپانیا به این ناو اجازه داده است در پایگاه دریایی روتا در جنوب این کشور توقف کند. 

فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد : اعزام این ناوهای جنگی که برای سومین سال متوالی انجام می شود بر اساس روال عادی صورت می گیرد و از مدتها قبل پیش بینی شده است. 

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد این ناوها پیش از شرکت در رزمایش با ارتش آلبانی در دریای آدریاتیک « در برخی از بنادر دریای مدیترانه توقف می کنند.

آنها سپس از دریای سرخ، اقیانوس هند و خلیج فارس می گذرند و در رزمایش هایی با کشورهای شریک منطقه شرکت خواهند کرد. 

اما این رزمایش ها در حالی انجام می گیرد که تنش های دیپلماتیک بین لندن و مادرید در اطراف تنگه جبل الطارق از اواخر ژوئیه شدت یافته است. 

 
 

 

برچسب ها: کشتی ، انگلیسی ، خلیج فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.