سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

6 مورد آتش سوزی مراتع در قم به وقوع پیوسته است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از وقوع 6 مورد آتش سوزی مراتع در این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، احمد عفتان گفت: از ابتدای سال تاکنون 6 مورد آتش سوزی مراتع در مساحت حدود 125 هکتار به وقوع پیوسته است که بزرگترین آتش سوزی مراتع طی سالجاری در منطقه پلنگ دره به وقوع پیوسته است.

وی گفت: بیشترین آتش سوزی مراتع ناشی از بی مبالاتی و عوامل انسانی بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بیان کرد: از آنجایی که در اثر گرما بوته ها خشک می شوند در نتیجه سرعت آتش سوزی بیشتر می شود و چون در مناطق کوهستانی و صعب العبور واقع می شود اطفای حریق کاری سخت و دشوار است.

وی گفت: تلاش بر این است که دهیاران به وسائل اطفای حریق مجهز شوند تادر صورت آتش سوزی مراتع، سریع تر به اطفای آن اقدام کنند.

عفتان بیان کرد: در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع می توان با تماس با شماره 120 به صورت شبانه روزی مراتب را به اطلاع رساند.

وی گفت: با پایان ماه مبارک رمضان حضور مردم در عرصه های منابع طبیعی بیشتر می شود که توصیه می شود از برافروختن آتش در مراتع خودداری شود و در صورت ضرورت بر برافروختن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که مرتعی دچار آتش سوزی می شود چندین سال به طول می انجامد که به حالت اولیه درآید افزود: مراتع از بروز سیل جلوگیری می کند، همچنین موجب تعدیل هوا و جلوگیری از ورود گرد و خاک به شهر قم می شود، و در حفظ آب موجود در خاک نیز موثر هستند./ب

برچسب ها: قم ، وقوع ، شش ، آتش ، سوزی ، مراتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.