سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حزب النهضه تونس از پيشنهادات در رابطه با برگزاري انتخابات زودهنگام استقبال کرد

نایب رئیس جنبش اسلامی النهضه تونس روز دوشنبه اعلام کرد این جنبش از هر پیشنهاد و راه حلی که بتواند زمینه تسریع پایان مرحله انتقالی و شرایط برای برگزاری انتخابات زودهنگام را در کشور فراهم کند ، استقبال می کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ، عبد الحمید الجلاصی به خبرگزاری آلمان گفت : جنبش النهضه به راه حلی که بتواند مسیر حرکت برای برگزاری انتخابات زودهنگام را در کشور تسریع بخشد ، اعتماد و همه پیشنهاد ها برای رسیدن به این هدف را بررسی خواهد کرد.
از زمان ترور شکری بلعید از فعالان سیاسی مخالف دولت تونس در فوریه گذشته روابط میان دولت اسلامی تونس بهرهبری جنبش النهضه و متحدانش از جمله حزب کنگره برای جمهوری و حزب تکتل ، با مخالفان لائیک دولت تا حدودی تیره شد اما با ترور محمد البراهیمی از چهره های سیاسی مخالف دولت در ژوئیه گذشته ،اوضاع در تونس تا حدودی متشنج شد و مخالفان سقف خواسته های خود را بالا بردند و مخالفان انحلال مجلس موسسان، تشکیل دولت نجات ملی را در کشور خواستار شدند .
مخالفان برای رسیدن به خواسته های خود از اواخر ماه ژوئیه گذشته در میدان باردو تحصن کردند و دست کم 60 نماینده مجلس موسسان و هزاران تونسی در تظاهرات ضد دولتی و تحصن در میدان باردو مشارکت دارند .
نایب رئیس حزب اسلامی النهضه از تصمیم این حزب برای رایزنی با سازمان ها و طیف های سیاسی مختلف پس از تعطیلات عید فطر با هدف دستیابی به راه حل توافقی برای برون رفت از بحران فعلی در کشور خبر داد .
الجلاصی تصریح کرد تداوم شرایط فعلی در کشور به نفع هیچ کس نیست و ما در پی دستیابی به راه حلی فوری در کشور هستیم .
راشد الغنوشی رئیس حزب اسلامی النهضه پیشتر اعلام کرده بود علی العریض نخست وزیر تونس و از رهبران برجسته حزب النهضه و مجلس موسسان که اکثریت کرسی آن در اختیار این حزب است ، خط قرمز در کشور هستند .
برچسب ها: بین الملل ، تونس ، النهضه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.