سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده ناجا در نشست تقدیر از خبرنگاران حوزه انتظامی:

پلیس اقتصادی در دولت قبل به نتیجه نرسید

رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه تا کنون پلیس اقتصادی به نتیجه نرسیده است،گفت:امیدواریم با استقرار دولت جدید این اتفاق رخ دهد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز دوشنبه در نشست تقدیر از خبرنگاران حوزه انتظامی با بیان اینکه امیدوارم خبرنگاران، نمایندگان شایسته‌ای برای نشر افکار انقلاب و کشور در داخل و خارج باشند، گفت: حوادثی که در پیرامون کشور ما می‌گذرد، حیرت‌انگیز است. چرا که ما در پیرامون خود کشورهایی همچون عراق، پاکستان، افغانستان و ... را داریم که هر کدام به نوعی با ناامنی و عدم استقلال روبرو هستند؛ اما ایران که دارای امنیت پایداری است، مورد هجوم رسانه‌ها است و دشمنان به شیوه‌های نشانه گرفتن افکار عمومی و تجهیز کردن گروه‌های تروریستی وارد عمل شده و این یک معجزه الهی است که ایران یک امنیت مثال‌زدنی دارد.
 
فرمانده ناجا با بیان اینکه هیچ کدام از نامزدهای ریاست جمهوری به مقوله امنیت توجه جدی نداشتند، گفت: یکی از اولویت‌های نامزدهای ریاست جمهوری، مواد مخدر بود که به حق یک معضل و آسیب‌ اجتماعی است، اما باید توجه داشته باشیم که بحث مواد مخدر یک مساله جهانی است و بخشی از آن ناشی از همجواری با افغانستان است.
 
وی یکی دیگر از اولویت‌های نامزدهای ریاست جمهوری را بحث امنیت اخلاقی عنوان کرد و گفت: این مقوله ماهیت فرهنگی و نه امنیتی دارد و این در حالی است که به غیر از این دو مقوله، هیچ کدام از موارد دیگر همچون قاچاق، آدم‌ربایی، گروگان‌گیری و ... مورد اشاره قرار نگرفت. چرا که این مشکلات تقریبا از بین رفته است.
 
احمدی‌مقدم با اشاره به دیدار اخیرش با روحانی، رییس‌جمهور گفت: در این دیدار عنوان کردم که پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی در هیچ کجای کشور، هیچ مقر و مخفیگاهی برای هیچ یک از گروه‌های تروریستی وجود ندارد و این در حالیست که تا چند سال اخیر در استان‌های مختلف مقرها و مخفیگاه‌هایی برای اشرار وجود داشت و حتی در همین تهران محلاتی وجود داشت که قرق اراذل و اوباش بود و پلیس نمی‌توانست وارد شود. اما خوشبختانه امروز از مرز تا مرکز هیچ جایی وجود ندارد که ما خلاء امنیتی داشته باشیم و تنها در مرز بحث عمران وجود دارد.
 
*تقدیر رسمی سازمان جهانی بهداشت از شتاب کاهش تلفات رانندگی در ایران
 
فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مثبت‌گرایی زیاد رسانه‌ها دردی دوا نمی‌کند و باید ضعف‌ها گفته شود، گفت: چندی پیش تقدیرنامه رسمی‌ای از سازمان جهانی بهداشت ارائه شد که در شتاب کاهش تلفات رتبه اول متعلق به ایران بود. چرا که در کشورهای اروپای غربی 30 سال طول کشید که میزان کشته‌ها و تلفات کاهش یابد که البته در این مهم، نقش رسانه‌ها بسیار تعیین‌کننده بوده و است و این به دلیل فرهنگی بودن مردم کشور است.
 
احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی در موضوع رسانه‌ها، واحد نوپایی است، گفت: در نظرسنجی اخیری که صورت گرفت، میزان اعتماد مردم به رسانه ملی بیش از 70 درصد بوده است و این نشان می‌دهد که میدان‌دار اصلی در انتخابات، رسانه ملی بوده است.

*بازنگری و نوسازی سند فرهنگ عفاف و حجاب طی سه ماه آینده

 
رئیس پلیس کشور  در پاسخ به سوال خبرنگاري که از او در  مورد انتقادات دکتر روحانی در مورد برخی طرح های امنیت اخلاقی پرسید، گفت: نظر نیروی انتظامی را در خصوص طرح های امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب به رئیس جمهور منتقل کرده ایم، ضمن اینکه طرح فرهنگ عفاف و حجاب در حال نوسازی است که فکر می کنیم ظرف سه ماه آینده سند فرهنگ عفاف و حجاب به روز شود. نیروی انتظامی در این حوزه سیاست گذار نیست و تنها اجرا کننده قانون است. امیدواریم دولت جدید نیز در این حوزه مشارکت داشته باشد.
 
وی  ادامه داد: سند فرهنگ عفاف و حجاب در سال پایانی دولت آقای خاتمی تهیه و تدوین شده بود که خودشان نیز به آن انتقاد داشتند. در دوره احمدی نژاد چالش بر سر این موضوع داشتیم و دولت او نیز این قانون را اجرا نکرد. امیدواریم با نوسازی سند این قانون اجرایی شود. هر وظیفه ای که بر عهده نیروی انتظامی قرار داده شود به آن عمل می کنیم.
 
*پیگیری پرونده خاوری از طریق اینترپل
 
به گفته احمدی مقدم، هیچ اتفاق جدیدی در پرونده مدیرعامل فراری بانک ملی رخ نداده است و کانادا نیز با توجه به بستن سفارتش در تهران با ما همکاری نمی کند و ما این موضوع را از طریق اینترپل پیگیری می کنیم.
 
*پلیس اقتصادی در دولت احمدی نژاد به نتیجه نرسید
 
رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه تا کنون پلیس اقتصادی به نتیجه نرسیده است، افزود: امیدواریم با استقرار دولت جدید این  اتفاق رخ دهد و باید ببینیم رویکرد آنها در این حوزه چگونه است. ما برای فعالیتهای پیشگیرانه و  تعامل با دستگاه ها آماده همکاری هستیم و می توانیم به عنوان بازوی کارآمد و نه دستگاه مزاحم در این حوزه وارد و به منظور جلوگیری از فساد اقتصادی فعالیت کنیم.
 
خبرنگاری از وی در مورد فیلمبرداری از افراد سطح جامعه به منظور رصد وضعیت حجاب پرسید که احمدی مقدم در پاسخ اظهار داشت: ما برای شناسایی تیپ ها از سطح شهر مستندسازی می کنیم و ممکن است از تیپ افراد حاضر در یک ایستگاه اتوبوس به منظور شناسایی وضعیت حجاب در ساعت و مکانی خاص عکسبرداری کنیم. بر اساس رصدهای انجام شده تغییر وضعیت حجاب نسبت به ماه قبل چشمگیر نیست.
 
وی با بیان اینکه با آمدن آقای روحانی هیچ تغییری در وضعیت عفاف و حجاب به وجود نیامده است، تاکید کرد: عده ای سعی می کردند که بگویند اوضاع حجاب بد شده است  کشف حجاب بیداد می کند اما بر اساس مستندات پلیس وضعیت حجاب هیچ تغییری نکرده است و آمارها و رصد ما نیز چنین چیزی را نشان نمی دهد.

**انتقاد احمدی مقدم از ورود خودروهای لوکس با ارز مرجع
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلیس چه برنامه‌ای برای افرادی که اقدام به دوردور با خودروهای لوکس می کنند دارد گفت: ممکن است هر فردی با هر خودرویی اقدام به ایجاد مزاحمت و دور دور کند البته ما نباید فرهنگ تجمل گرایی را ترویج کنیم. البته ما پیشنهاد داده ایم تعرفه واردات این خودروهای لوکس افزایش پیدا کند نه اینکه به آنها ارز مرجع  بدهند تا این مدل خودروها را وارد کشور کنند. برخی از رانندگانی ماشینهای میلیاردی سوار می شوند رفتار تکبرآمیزی دارند و جریمه 100 هزار تومانی برای آنها ارزشی ندارد.
 
وی در پایان با بیان اینکه یکسال حکم ماموریتش در نیروی انتظامی تمدید شده است، تصریح کرد: فکر می کنم وقتی بدانیم که به انتهای زمان فعالیتمان در یک حوزه رسیده ایم این امر موجب تحرک شده و باعث می شود عقب ماندگی ها جبران شود. تلاش می کنم تا هنگامی که نیروی انتظامی را تحویل رئیس بعدی می دهم کمبودها به حداقل رسیده باشد. /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.