سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

بزرگواري: آیا درست است وزرا را از صندوق عتیقه آقای رفسنجانی و خاتمی در بیاوریم؟

نماینده مردم کهگیلویه به عنوان مخالف كليات وزراي پيشنهادي گفت: آیا درست است که برویم وزرا را از صندوق عتیقه آقای رفسنجانی و آقای خاتمی دربیاوریم اگر آنها برای بازدید از پروژه‌ای بروند باید به آنها سرم وصل کنیم... چرا اگر از فتنه صحبت کنیم می‌گویند افراطی هستیم، پس رهبر اولین افراطی است، بنده طابع رهبر هستم، ما با فتنه گران سر سازش نخواهیم داشت چرا که آنان هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سید علی محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در جلسه صبح امروز دوشنبه 21 مرداد ماه مجلس، در مخالفت با کلیات وزرای پیشنهادی دولت یازدهم گفت: در مجلس باید روح مدرس حاکم باشد و وزیران پیشنهادی دولت باید به روح چاخان گویی و وکیل الدوله بودن اهمیت ندهند.

وی در ادامه افزود: کسی که تا دیروز من شاهد بودم دست احمدی نژاد را می‌بوسید حالا اینجا چه حرف‌هایی می‌زند، مجلس جای نقد و بررسی است، بنده به عنوان مخالف کلی برنامه دولت مطالبی دارم ، اما به 65 تا 75 درصد از کابینه پیشنهادی رای مثبت خواهم داد.

بزرگواری تصریح کرد: به من گفتند که بگذارید تهرانی‌ها و نمایندگان کلان شهرها حرف بزنند و شما از منطقه محروم حرف نزنید که به ضرر شما خواهد بود. بنده نیز گفتم سید هستم و لر تبار و حرفم را می‌زنم، هر وزیری که رای آورد هر دولتی که به منطقه محروم من نگاه ویژه نداشته باشد با چماق لری با آن برخورد خواهم کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: آقای رئیس جمهور! از شما خواهش می‌کنم که نظم و اقتدار مجلس را حفظ کنید چرا که تمام رسانه‌های داخلی و خارجی در حال رصد کردن مجلس هستند.

وی افزود: رئیس جمهور! محترم اعتدال در قاموس ما طلبه‌ها یعنی استفاده از حداقل 50 درصد جوانان در کشوری جوان گرا، کشوری که دانشمندان جوان آن دنیا را به حیرت واداشته اند.

بزرگواری اظهار داشت: دولت اصلاحات و  دولت نهم و دهم شعار جوان گرایی‌شان گوش فلک را کر کرده بود، اما آیا درست است که برویم وزرا را از صندوق عتیقه آقای رفسنجانی و آقای خاتمی دربیاوریم اگر آنها برای بازدید از پروژه‌ای بروند باید به آنها سرم وصل کنیم.

وی افزود: وقتی رهبری در طول 4 سال از فتنه 88 سخن می گویند و تکیه کلام ایشان مباحث فتنه گران و عقبه فتنه است که آنها چگونه مملکت ما را به پرتگاه سقوط می‌برند و فتنه گران، نظام را به عنوان نظام متخلف معرفی کردند آیا کسانی که حامی فتنه بودند و در جلسه رهبری از طرف فتنه گران حضور پیدا کردند و هم مردم را به کف خیابان برده و اراذل و اوباش در کنار جنازه سوخته برادر بسیجی کف زدند، این ها باید در کابینه باشند؟ این‌ها در اعتدال است؟

عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: ما آقای روحانی را از ابتدای انقلاب تاکنون رصد کرده‌ایم بنده، کسی بودم که نوار آقای روحانی را که اسم امام را برای اولین بار بردند در شیراز تقسیم می‌کردم، آقای روحانی در فتنه 78 تنها کسی بود که به عنوان یک اصولگرا سخنرانی کرد اما آن موقع دانشگاه‌های ما به کجا رفته بود؟ من به عنوان نماینده ولی فقیه در دانشگاه جرات نداشتم صحبت کنم.

وی ادامه داد: مسائل ارزشی در دانشگاه‌ها، که دانشگاهیان آن زمان برپا کردن، یله و رها شدند باز باید برویم همان افراد را بیاوریم؟ مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان در دیدار با دانشگاهیان نیز به این مهم اشاره کردند.

بزرگواری تاکید کرد: چرا اگر از فتنه صحبت کنیم می‌گویند افراطی هستیم، پس رهبر اولین افراطی است، بنده تابع رهبر هستم، ما با فتنه گران سر سازش نخواهیم داشت چرا که آنان هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کردند.
 
وی افزود: آقای رئیس جمهور! من کسی بودم که تیریبون مجلس را گرفتم و علیه سران فتنه شعار دادم. ما می‌خواهیم تعامل شما را پاسخ دهیم از شما به خاطر معرفی شخصیت‌هایی مثل رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور، وزیر بهداشت، وزیر دفاع، وزیر دادگستری، وزیر اطلاعات و نیروهایی همچون نوبخت و نهاوندیان تشکر می‌کنم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: برای مخالفت یا موافقت با آقای زنگنه هیچ کسی ثبت نام نکرده، اما باز هم می‌گویم اگر آقای زنگنه بیاید باز هم آن آقازاده، مهدي هاشمی بیاید میدان دار شود، اگر این  است نباید رای داد به هر صورت این آقازاده‌های دله دزد به نظام ما، به روحانیت و به کشور ما ضربه زده‌اند، لذا باید جلوی آن‌ها گرفته شود.

لاریجانی در پاسخ به بزرگواری گفت: شما در مطالبتان اسم افراد را می‌آورید توهین می‌کنید و بعد دوباره مسئله ایجاد می‌کنید این امر درست نیست و شما باید رعایت کنید و در خصوص برنامه صحبت کنید.

نماینده  کهگیلویه و بهمئی در پایان با اشاره به سخنان امام علی(ع) به مالک اشتر که فرموده بودند «ای مالک برای مشاغل کلیدی کسی را  انتخاب کن که در برابر دشواری‌ها استوار باشد و مصیبت‌های بزرگ او را از پای درنیاورد»، خاطرنشان کرد: لذا باید سابقه و لاحقه افراد باید در نظر گرفته شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماینده ، ضرر ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.