سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

پنج میلیون اسکیت‌باز در کشور داریم

رئیس فدراسیون اسکیت کشور گفت: در سطح کشور پنج میلیون اسکیت‌باز به صورت آماتور و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ فریبا محمدیان دیروز در سفر به اردبیل و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: بنده اعتقاد دارم که رسانه‌ها ویترین فعالیت‌های ورزشی و اسباب رشد و توسعه رشته‌های مختلف هستند که خبرنگاران با قلم‌های توانمند خود می‌توانند توسعه ورزشی را به درستی رقم بزنند.

وی با یادآوری اینکه هوش اجتماعی و تحصیلی خبرنگاران بسیار بالاست و از همین رو در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف توان خود را به نمایش می‌گذارند، تصریح کرد: ‌امیدواریم خبرنگاران و اصحاب رسانه دغدغه‌ها و نارسایی‌های حوزه ورزش به ویژه رشته اسکیت را به معنای واقعی انعکاس داده و به گوش مسئولان برسانند.

محمدیان خاطر نشان کرد: ‌توسعه ورزش اسکیت بیشتر با هدف توانمندسازی مهارت‌های اجتماعی مخاطبان و قشر عظیمی از نوجوانان و جوانان اتفاق می‌افتد که البته توسعه این رشته در غنابخشی به اوقات فراغت نسل آینده نیز بسیار مهم و تأثیرگذار است.

این مسئول افزود: ما انتظار داریم که بخشی از اوقات فراغت نسل آینده ما در بخش ورزش به ویژه فعالیت‌های مربوط به رشته اسکیت سپری شود که امروز بسیار خوشحال هستیم که شاهد کلنگ‌زنی پیست استاندارد 200 متری مورد نیاز برای گروه‌های مختلف رشته اسکیت به ویژه اسکیت سرعت در استان هستیم که امیدواریم با مسئولان استانی و کشوری ساخت این پیست سرعت بیشتری گرفته و در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

رئیس فدراسیون اسکیت کشور به اقبال عمومی از این رشته ورزشی و ضرورت ایجاد فضای مناسب برای بازی‌های اسکیت را یادآور شد و ادامه داد: ‌شرایط به حدی است که ما در اجرای کیفی طرح و همچنین تکمیل به موقع خانه اسکیت استان باید همتی داشته باشیم تا در آینده دچار هزینه‌های مازاد در ترمیم و مرمت نشویم.

محمدیان به شرایط آب و هوایی استان اردبیل و سرمای هوا در فصول مختلف سال اشاره کرد و گفت: احداث خانه اسکیت و فضای سرپوشیده موقعیتی را فراهم می‌کند تا اسکیت‌بازان این استان در تمام فصول بتوانند فعالیت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به انجام حرکات نمایشی و اسکیت‌بازی در برخی از معابر و پیاده‌روها افزود:‌ اگر زمانی فضا برای رشته موتورسواری نبود که علاقمندان بتوانند در آن فضا فعالیت ورزشی کنند و روزگاری نیز فضایی برای اسکیت‌بازی نبود امروز به حمدالله این فضا با تلاش مسئولان استانی و هیئت‌ها شکل گرفته و شاهد حضور علاقمندان به این رشته ورزشی در فضاهای باز و مسقف هستیم.

رئیس فدراسیون اسکیت کشور در ادامه خاطر نشان کرد: براساس ارزیابی‌ها و برآوردهای اولیه در سطح کشور پنج میلیون اسکیت‌باز مورد شناسایی قرار گرفته اما از بین آنها 50 هزار نفر تنها دارای بیمه ورزشی رشته اسکیت هستند.

وی گفت: در سطح کشور تعداد کثیری از علاقمندان به صورت تفننی، تفریحی و غیر حرفه‌ای به این رشته گرایش پیدا کردند که از فرصت‌های پیش آمده برای انجام مسابقات مختلف استفاده می‌کنندب/.

برچسب ها: اردبیل ، فدراسیون ، اسکیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.