سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

- خراسان رضوي/

کاهش 6 درصدی اهداکنندگان خون در خراسان‌رضوی

رییس سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: تعداد داوطلبان اهدا‌خون در استان 10 درصد و تعداد اهداکنندگان خون 6 درصد در ماه مبارک رمضان سال جاری ‌نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمداسماعیل خیامی، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری تعداد 15هزار و527 داوطلب به پایگاه‌های اهدای‌خون در کل استان مراجعه کردند که از این تعداد 11هزار489 نفر موفق به اهدای‌‍خون شده‌اند.

وی عنوان کرد: در سال جاری تعداد داوطلبان خون در مشهد 10هزار و762 نفر و تعداد اهداکنندگان خون 7595 نفر بوده است.

خیامی اضافه کرد: تعداد داوطلبان اهدا خون در مشهد 13درصد و تعداد اهداکنندگان 9 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

بانوان 5 درصد کل اهداکنندگان خون را تشکیل می‌دهند

وی اظهار کرد: در ماه رمضان سال جاری 41 درصد اهداکنندگان خون استان از اهداکنندگان مستمر خون بوده‌اند و بانوان 5 درصد کل اهداکنندگان خون را تشکیل داده‌اند.

نیشابور بیشترین اهدای خون را در استان داشته است

خیامی خاطرنشان کرد: پایگاه انتقال خون شهرستان نیشابور با 1117 اهدای خون که معادل 10 درصد کل اهدای خون استان است، بیشترین اهدای خون را در میان شهرستان‌های استان پس از مشهد مقدس به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: 34 درصد کل اهداکنندگان خون مشهد مقدس در پایگاه‌های اطراف حرم مطهر اقدام به اهدای خون کردند.

خیامی با اشاره به اینکه مردم استقبال خوبی از اهدای خون در ماه مبارک رمضان داشتند، گفت: هم‌اکنون وضعیت ذخایر خونی به حد مطلوب نزدیک شده است، اما همچنان به فرآورده‌های خونی و به ویژه گروه‌های منفی نیازمندیم.

‌وی درخصوص پایگاه‌های فعال بعد از ماه رمضان تصریح کرد: پایگاه رضوی مقابل باب‌الرضا، پایگاه امید در خیابان شیرازی، پایگاه امام رضا(ع) در خیابان دانشگاه، پایگاه مهر در بلوار ابوطالب، پایگاه میلاد در بلوار استقلال، پایگاه شهید کریمی در منطقه قاسم‌آباد در شیفت صبح ارایه خدمت می‌کنند.

وی افزود: پایگاه امام رضا(ع) و امید علاوه بر شیفت صبح، بعدازظهر نیز فعال هستند.

خیامی توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا و افزایش مسافرت‌ها بیشتر به فرآورده‌های خونی نیازمندیم و از مردم تقاضای همکاری داریم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: رمضان ، خون ، مشهد ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.