سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

انتقاد توكلي از بي‌نظمي صحن علني و پاسخ لاريجاني

احمد توكلي طي تذكري به بي انضباطي صحن علني انتقاد كرد كه علي لاريجاني تذكر وي را وارد دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ احمد توكلي نماينده تهران در جلسه علني امروز دوشنبه در خلال رسيدگي به صلاحيت وزراي پيشنهادي كابينه يازدهم از بي انضباطي صحن علني انتقاد كرد و گفت: تذكر بنده با استناد به ماده 24، 80، 81و 82 و 83 آئين نامه داخلي مجلس است.
 
وي خطاب به لاريجاني افزود: آقاي رئيس شما چرا خواهش مي كنيد؟ اگر نماينده اي نظم را رعايت نكرد آئين نامه تكليف او را روشن كرده است.

توكلي گفت: در حال حاضر صحن علني به طور مستقيم از تلويزيون نمايش داده مي شود، بنابراين بايد شان مجلس رعايت شود، آقاي رئيس شما بايد تذكر دهيد و بعد از آن اخطار دهيد و اگر عملي نشد اقدام ديگري انجام دهيد.
 
در ادامه علي لاريجاني با وارد دانستن اخطار احمد توكلي گفت: بله تذكر شما به جاست، من در ابتداي جلسه هم عرضه كردم وقار مجلس را حفظ كنيد.  
 
وي افزود: دوستان گاهي با رئيس جمهور و گاهي با خودشان صحبت مي كنند و فضاي مجلس به گونه ديگري منعكس مي شود لطفا رعايت كنيد.
 
اضافه مي شود: علي لاريجاني كه رياست دومين جلسه علني بهارستان را برعهده دارد پس از شروع صحن علني در دقايق 9:35، 9:54 ، 10:35 و 11:04 بارها نسبت به عدم استقرار نمايندگان در صندلي هاي خود در حضر آنها در جايگاه هيئت رئيسه و وزراي پيشنهادي انتقاد كرد و تذكر داد و از آنها خواست نظم جلسه را رعايت كنند.
 
اين در حاليست كه ماده 80 آئين نامه داخلي مجلس  نماينگان براساس مسئوليت نمايندگي متعهد و ملتزم به حفظ حيثيات مجلس و نمايندگان و رعايت نظم و نوبت و اجراي آئين نامه مي باشند.
 
در مواردي كه نماينده اي رعايت متعهدات خود را ننمايد اقدامات وي به ترتيب از طرف رئيس به عمل خواهد آمد:
 
1-تذكر شفاهي در جلسه علني
2- اخطار در جلسه علني
3- اخطار و توبيخ متخلف در جلسه هيئت رئيسه
 
اضافه مي شود؛ نمايندگان مجلس شوراي اسلامي صبح امروز دوشنبه 21 مرداد بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي كابينه يازدهم را در دستور كار دارند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: انتقاد ، توکلی ، علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.