سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاچاقچی سابقه دار پرندگان نادر به دام افتاد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از دستگیری یک قاچاقچی سابقه دار پرندگان نادر و کمیاب در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ محمد ممشلی با اعلام این خبر گفت: این قاچاقچی که " داراب – ف" نام دارد و اهل استان بوشهر ، مدت 16 سال تحت تعقیب بوده است و پرونده های مختلفی در زمینه صید پرندگان شکاری در دادگاه های استان گلستان دارد .
وی افزود: این قاچاقچی در یک عملیات مشترک توسط یگان حفاظت محیط زیست استان های گلستان و مازندران و همکاری پلیس آگاهی استان گلستان در منزلی در شهرستان بهشهر مازندران دستگیر و به همراه پرونده تنظیمی به مراجع قضایی تحویل شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این قاچاقچی یک همدست دیگر وی نیز دستگیر شد و از آنان دو بهله پرنده نادر و کمیاب شاهین و بالابان کشف شد.
ممشلی اظهار داشت: این قاچاقچی از متخلفان سابقه دار و صیاد غیرمجاز پرندگان نادر بوده که اقدام به شکار و فروش این پرندگان به عرب نشینان خلیج فارس می کند.
گفتنی است دشتهای شمال شهرستانهای بندر ترکمن ، مراوه تپه ، کلاله ، گنبد و آق قلا به دلیل وجود تپه ماهورهایی که برای لانه گزینی وتخم گذاری و جوجه آوری پرندگان شکاری مناسب هستند و مناطق دشتی استان نظیر نواحی کرند ، هوتن ، آی تمر ، صوفیکم ،گمیشان ،دشت سربازگمنام،نفتیجه ،سقرتپه ،نواحی دیوارتاریخی گرگان و غیره مورد توجه صیادان و قاچاقچیان بازهای شکاری می باشد که در همین راستا مامورین یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با کاربرد اصول حفاظتی و بررسی راههای ورودی به مناطق و برقراری گشتهای سیار امکان حفظ و حراست از این گونه را در استان فراهم می آورند .
     لازم به ذکر است بر اساس کنوانسیون بین المللی حفاظت از پرندگان شکاری که ایران نیز جزء این کنوانسیون       می باشد  و کشور ما نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری ، متعهد شده که از صید و قاچاق پرندگان جلوگیری نموده ودر حفاظت آنها بکوشد .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.