سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگنه: مدال بازیهای کشورهای اسلامی برایم اهمیت ویژه ای دارد

کاراته کای تیم ملی بانوان گفت: مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای کشورهای اسلامی هر دو مهم هستند اما مدال بازیهای کشورهای اسلامی برایم اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، "پگاه زنگنه" که متولد 17 بهمن 1362 است کاراته را از سال 1375 در باشگاه میلاد کرمانشاه زیر نظر "مریم مشیری" آغاز کرده است.
زنگنه اولین مدال رسمی اش را سال 1380 کسب کرد و موفق شده به مقام نایب قهرمانی برسد.

مهمترین افتخارات این بانوی کاراته کا به شرح ذیل است:

مدال نقره انفرادی و برنز تیمی مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان سال 2012
مدال برنز کومیته تیمی در مسابقات قهرمانی آسیا درچین سال 2011
برنز لیگ جهانی 2012
طلای تیمی و انفرادی مسابقات غرب آسیا در سال 81
طلای مسابقات خاورمیانه در اردن سال 82
طلای تیمی و انفرادی پایتخت کشورهای اسلامی در سال 83
طلای بازی کشورهای اسلامی سال 84
نقره و برنز کاپ آزاد جهانی امارات سال 84
طلا- نقره و برنز کاپ دریای سیاه اوکراین سال 87
طلای تیمی و انفرادی مسابقات قهرمانی آسیا در هند سال 87

وی که در وزن منهای 68 کیلوگرم کومیته مبارزه می کند اظهار داشت: شرایط خوبی بر اردوهای تیم ملی حاکم است و کاراته کاها با جدیت تمرینات تیم ملی را دنبال می کنند و خوشبختانه هم اکنون آمادگی خوبی داریم.

زنگنه با اشاره به اینکه سطح بازیهای کشورهای اسلامی از مسابقات قهرمانی آسیا بالاتر است گفت: حضور کاراته کاهای مسلمان تمام قاره ها در این دوره از رقابتها از نظر کمی و کیفی بر سطح مسابقات می افزاید و حریفان قدرتمندی در آن شرکت دارند.

وی افزود: علیرغم اینکه در رنکینگ جهانی تنها مسابقات قهرمانی آسیا به حساب می آید اما کسب مدال در بازیهای کشورهای اسلامی برایم جایگاه ویژه ای دارد.

زنگنه گفت: اصلی ترین حریفان من در آسیا و کشورهای اسلامی مصر و ترکیه هستند و سعی می کنم با دیدن فیلم مبارزات این کاراته کاها نقاط قوت و ضعفشان را شناسایی کنم.

وی در خصوص اینکه پیش بینی اش از بازیهای کشورهای اسلامی و نتایج تیم ایران چیست، گفت: در هر مسابقه ای که شرکت می کنیم هدفمان کسب بهترین نتیجه است و تنها به قله می اندیشیم در این رقابتها هم برای بهترین نتیجه و خوشرنگ ترین مدال وارد میدان خواهیم شد.

زنگنه در مورد اینکه در ترکیب کومیته تیمی هم به میدان خواهد رفت یا خیر گفت: بسته به نظر مربیان دارد اما در حال حاضر به عنوان نفر فیکس وزن منهای 68 کیلوگرم برای بازیهای کشورهای و مسابقات قهرمانی آسیا مبارزه خواهم کرد و ترکیب کومیته تیمی هنوز مشخص نیست.

وی در خصوص برنامه های آینده اش گفت: حضور در بازیهای آسیایی اینچئون و مسابقات قهرمانی جهان در آلمان مهمترین هدفم است که امیدوارم همراه با افتخارآفرینی و کسب مدال باشد و پس از آن تصمیم دارم از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.