سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند روز مانده به پایان مسابقات جهانی شمشیربازی؛

روزهای پرتلاطم شمشیربازان ایرانی در مجارستان

قدمت شمشیربازی در ایران به حدود 50 سال گذشته بر می گردد اما شمشیربازی در ایران نامی آشنا و دیرینه است و کمتر کسی را سراغ داریم که با این رشته آشنایی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، شمشیربازان کشورمان این روزها راهی سفر شدند که بیش از پیش بر تجربه هایشان بیافزایند.

آنها در مجارستان روزهای داغی را پشت سر می گذارند روزهای پر التهابی که این بار شمشیربازان تنور این مسابقات را داغ تر از گذشته کرده اند اما امیدوار بودیم ملی پوشان عملکرد بهتری از خود نشان می دادند و جزو 30 کشور مطرح جهان می شدند اما سرنوشت تقدیر شمشیربازان را طور دیگری رقم زد و این بار از آخر اول شدند. این بار باید عملکرد شمشیربازان را در قسمت تیمی نشانه رفت.

طبق نظر کارشناسان شمشیربازی عملکرد ملی پوشان در قسمت تیمی بهتر خواهد بود ضمن این که شرکت در مسابقات جهانی شمشیربازی مجارستان در ارتقای سطح رنکینگ مهم است و طبق اظهارات باقرزاده ( رئیس فدراسیون شمشیربازی)اعزام شمشیربازان به مسابقات جهانی هم بر ارتقای رنکینگ کمک خواهد کرد و هم آنها را براي کسب تجربه بیشتری در مسابقات آسیایی اینچوآن کره جنوبی آماده مي کند.

شمشیربازان در قسمت انفرادی اپه بیشتری و بهترین عملکرد را داشته اند تنها فلوریست اعزامی به مسابقات جهانی نیز در پی کسب بهترین نتیجه در این مسابقات است. سابريست های کشورمان نیز در بخش انفرادی عملکرد مطلوبی نداشتند اما امیدواریم در قسمت تیمی نتیجه بهتری نصیب شمشیربازان ایرانی شود هم اکنون مسابقات شمشیربازی در حال پیگیری است.

نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی نیز از برگزاری 2 دوره اردوی پایاني می گوید وی عملکرد ملی پوشان دختر را مطلوب ارزیابی می کند و از مشکلات ملی پوشان سخن به میان می آورد نداشتن اسپانسر و حمایت مالی از ملی پوشان دختر را به عنوان تنها مشکل شمشیربازان می داند و می افزاید: قرار است در یک دیدار دوستانه با یکی از کشورهای همسایه و دوست ایران شمشیربازان آمادگی بیشتری را برای حضورشان در مسابقات آسیایی داشته باشند.

گفتنی است، مسابقات جهانی شمشیربازی از 14 مرداد ماه سال جاری به میزبانی کشور مجارستان در حال پیگیری است و تا پایان روز 25 مرداد ادامه خواهد داشت همچنین شمشیربازان دختر کشورمان پس از چند دوره آمادگی شهریور ماه به کشور کویت اعزام خواهند شد تا یکی از 3 سکوی قهرمانی را از آن خود کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.