شرفي عضو اتاق بازرگاني شيراز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: فعالين اقتصادي کشورمان در مذاکرات تجاري بيشتر به صورت سنتي عمل ميکنند.
وي ادامه داد: مذاکرات سنتي عدم موفقيت در عرصه بين المللي را به دنبال خواهد داشت اين فعال اقتصادي اظهار داشت: حرکت علمي و حساب شده در صادرات محصولات به ديکر کشورها از عوامل مهم وتاثيرگذار در رشد اقتصادي است.
وي افزود: شناخت بازار و آگاهي از خواستگاه يک کشور در خصوص محصولات مختلف نشان از صادرات موفق است.
شرفي اظهار داشت: تحقيقات بازاريابي از ديگر عوامل تاثيرگذار در حضور قدرتمند در بازارهاي رقابتي است.
وي ادامه داد: واحدهاي توليدي نسبت به شناخت بازار داخلي نيز چندان با اهميت گام برنمي دارند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: عدم شناخت بازار نتيجه اي جز واگذار کردن بازار داخلي و ناموفق بودن در بازار خارجي را به دنبال نخواهد داشت.
انتهاي پيام/