سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

توسعه پرورش قارچ، گامی موثر برای اشتغالزایی

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت : توسعه پرورش قارچ ، گامی موثر برای اشتغالزایی در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، نوری، با تأکید بر اینکه سرانه مصرف قارچ درکشور بسیار پایین است گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت ودرمان موظف به آموزش فرهنگ تغذیه به مردم است که متأسفانه به علت عملکرد ضعیف شاهد مصرف اندک قارچ درسبد غذایی خانوارها هستیم.

وی با بیان اینکه قارچ به عنوان یکی از محصولات گلخانه ای می‌ تواند موجب رونق بخش صادرات غیرنفتی کشورشود افزود: با توجه به اینکه قارچ در کشور محصولی پروتئینی ارزان قیمت با حجم سرمایه گذاری کم محسوب می شود اما درجهت فرهنگ استفاده از این محصول درجامعه و بومی سازی آن عملکرد مؤثر و جدی صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: تا به امروز درخصوص صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی قارچ نیزعملکرد مؤثر وجدی مشاهده نشده به همین جهت دربحث صادرات این محصول همانطورکه باید و شاید، در بازارهای بین المللی حضورموثری به چشم نمی آید.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تعطیلی تعداد قابل توجهی از واحد های تولیدی قارچ درکشور، افزود: با توجه به اینکه تولید این محصول نسبت به تولیدات سایرصنایع نیازمند به حجم سرمایه گذاری بسیار زیادی نبوده و می تواند درایجاد اشتغال نقش بسزایی داشته باشد، متأسفانه به علت عملکرد ضعیف درخصوص حمایت از این صنعت امروز شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی قارچ در کشورهستیم.

وی تصریح نمود: مسئولین امر، علاوه بر فرهنگ سازی مناسب درجهت مصرف این پروتئین ارزان قیمت باید در بحث صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی قارچ نیز اقدامات لازم را انجام تا علاوه برتأمین نیاز داخلی و افزایش سرانه مصرف این محصول، بتوان صادرات به بازارهای جهانی را نیز در برنامه لحاظ كرد./ب

برچسب ها: توسعه ، پرورش ، قارچ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.