سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

اجرای 527 طرح مشاغل خانگی مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از اجرای 527 طرح مشاغل خانگی و اشتغالزایی برای مددجویان این استان در سال جاری خبرداد.

عبدالمجید فرهادی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: توانمندسازی مددجویان با ایجاد بستری مناسب برای اشتغال و خودکفایی آنان اولویت اصلی این نهاد است.
وی بیان کرد: سالانه باید 10درصد از مددجویان این نهاد پس از توانمندسازی از چرخه حمایت های کمیته امداد خارج شوند.
فرهادی مهارت آموزی را یکی از مهمترین برنامه ها در این راستا عنوان کرد و بیان داشت: در راستای ارائه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، 95 مورد آموزش مهارت برای مددجویان انجام شد.
وی در ادامه نظارت بر اجرای طرح های اشتغال زایی را برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان ضروری عنوان کرد و گفت: در چهار ماهه اول سال شش هزار و 145 مورد نظارت و بازدید بر طرح ها صورت گرفته است.
مدیر کل کمیته امداد استان همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 140 مورد خدمات عمرانی به مددجویان ارائه شده است.
وی افزود: این خدمات شامل احداث، تکمیل و تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویان بوده و بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.
فرهای همچنین هزینه های فرهنگی برای مددجویان دانش آموز و دانشجو را بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال و هزینه های سر فصل بهداشت و درمان طی این مدت را مبلغ 18 میلیارد و 270 میلیون ریال عنوان کرد.
فرهادی پرداخت بیمه اجتماعی به زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال را از مهمترین خدمات بهداشتی ارائه شده به مددجوبان دانست و گفت: در همین زمینه دو هزار و 351 خانوار با جمعیت هفت هزار و 149 نفر و با اعتبار 13 میلیارد و 800 میلیون ریال زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند.
وی یادآور شد: کمک معیشت پرداختی در این چهارماهه به جامعه آماری 31 هزار و 774 خانواری تحت حمایت این نهاد در استان 65 میلیارد و 779 میلیون ریال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان پرداخت 175 مورد جهیزیه با اعتبار یک میلیارد و 750 میلیون ریال، 451 مورد اجاره مسکن با اعتبار 250 میلیون ریال  و تعداد 824 مورد وام قرض الحسنه با اعتبار هفت میلیارد و 496میلیون ریال را از دیگر خدمات این نهاد در سالجاری عنوان کرد.
وی اظهار داشت: 31 هزار و 774 خانوار با جمعیت حدود 94 هزار نفر تحت پوشش خدمات این نهاد در استان هستند./ب

برچسب ها: مشاغل ، خانگی ، مددجویان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.