سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

راه اندازی بزرگترین مرکز تصویربرداری دیجیتالی پزشکی در شهرستان اهر

فرماندار شهرستان اهر از راه اندازی بزرگترین مرکز تصویربرداری شمالشرق استان آذربایجان شرقی در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، صدیقی در بازدید از کلینیک تخصصی شیخ الرئیس اهر گفت: این مرکز مدرن تصویربرداری با سرمایه گذاری بیش از ده میلیارد ريال توسط بخش خصوصی در محل مجتمع بهداشتی درمانی شیخ الرئیس اهر همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد که با راه اندازی این مرکز از یکی از مشکلات عمومی شهرستان در این حوزه مرتفع می شود.

رئیس کارگروه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: مرکز تصویر دیجیتالی شامل: به ماموگرافی، رادیوگرافی، OPG و مجهز به غربالگری سرطان سینه و تشخیص زود هنگام این بیماری، تصویربرداری، فک و صورت، رادیولوژی، سونوگرافی و دامپلر رنگی است که بیش از این برای ارائه برخی از این خدمات تخصصی بیماران مجبور بودند با صرف هزینه گزاف و طی مسافت 95 کیلومتری به مراکز درمانی مرکز استان مراجعه نمایند.

وی، تقویت زیرساختهای بهداشت شهرستان را از اولویت کاری مسئولان منطقه برشمرد و امکانات و تجهیزات پزشکی و مراکز بهداشت درمانی شهرستان را به جهت ارائه خدمات به شهرستان اهر و شهرستان های همجوار پاسخگو ندانست و افزایش امکانات و فضاهای بهداشتی درمانی منطقه را از نیازهای اساسی منطقه برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به زلزله سال گذشته و آسیب جدی به بیمارستان 128 تختخوابی اهر اختصاص اعتبارات لازم برای مرمت و نوسازی این بیمارستان و همچنین تجهیز آن به امکانات پیشرفته را ضروری برشمرد و خواستار عنایت مسئولان کشوری و استانی به این امر شد.

فرماندار شهرستان اهر گفت: بیمارستان تنها بیمارستان تخصصی منطقه ارسباران و مناطق مرزی است که تجهیز به فناوری های روز پزشکی را در جهت ارائه خدمات مناسب به منطقه و رونق توریست درمانی در منطقه ضروری برشمرد و افزود: با تجهیز این مرکز ضمن تسریع در امر درمان مراجعین شاهد کاهش هزینه های درمان و رضایتمندی مردم منطقه را خواهیم بود.

وی، به راه اندازی دانشکده پرستاری در محل مجتمع دانشگاه آزاد اهر نیز اشاره کرد و راه اندازی این دانشکده را یکی از خواسته های چندین ساله مردم منطقه برشمرد و افزود:  با پیگیری های لازم این دانشکده در شهرستان اهر افتتاح و بزودی شاهد پذیرش دانشجو دراین شهرستان خواهیم بود./ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.