سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرتضوی:

نروژ، میدان نبرد بهترین هاست/ پوریا روی کاغذ بازنده است در اجرا نه!

کارشناس شطرنج کشورمان گفت: مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در کشور نروژ با حضور پوریا درینی برگزار می شود.

کاظم مرتضوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سطح مسابقات قهرمانی جهان بسیار بالا است. عالی ترین و مهم ترین مسابقات شطرنج قرار است در نروژ برگزار می شود

کارشناس شطرنج کشورمان تصریح کرد: بهترین شطرنج بازان جهان در این دوره از مسابقات قهرمانی  جهان به نروژ می آیند و برای انتخاب حریف دوره بعد مسابقات قهرمانی جهان با یکدیگر  نبرد می کنند.

وی در خصوص  شانس پوریا درینی نماینده شطرنج کشورمان برای صعود از مرحله اول این مسابقات به دور دوم اظهار داشت: اگر بخواهیم از روی کاغذ پیش بینی کنیم هیچ شانسی  نباید برای درینی قائل شد چون وی در دور اول باید با شطرنج باز روس که یکی از مدعیان قهرمانی است مصاف دهد.

مرتضوي گفت: حریف دور نخست درینی در مسابقات قهرمانی جهان از قدرت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در برخی رویداد ها شاهدیم وی از برترین های جهان یعنی آنالدو کراتین هم بالاتر ایستاده است.

کارشناس شطرنج در ادامه یاد آور شد: پوریا درینی در شرایطی به مصاف این حریف صاحب نام می رود که در کرمان و به تنهایی تمرین می کرد اما نباید وی را از پیش باخته دانست چون از این شطرنج باز هیچ چیز غیر ممکن نیست و بدون هیچ ترسی مقابل قدرت های جهان بازی می کند درینی بازیکن حرفه ای و غیر قابل پیش بینی است.

وی گفت:  درینی در مسابقات اخیر زون غرب آسیا موفق به شکست اصغر گلی زاده و احسان قائم مقامی اساتید بزرگ کشورمان شد و مقام اول را کسب کرد./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.