سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس جمهور در جلسه هيات دولت:

دولت تدبير و اميد از تجربيات همه مسئولين استفاده مي‌کند

ريئيس‌جمهور عصر روز(يکشنبه) در جلسه هيات دولت با تبريک عيد سعيد فطر به همه مردم و مسلمانان جهان و با بيان اينکه دولت تدبير و اميد بر مبناي عقلانيت، مشورت و اعتدال حرکت مي‌کند، گفت: اين دولت در مسير خدمت به مردم و نظام گام برمي‌دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در ابتداي اين جلسه که به رياست وي برگزار شد، افزود: دولت به هيچ‌وجه قصد تخريب مسئولين دولت گذشته را ندارد و هرگز در پي بزرگ‌نمايي مشکلات هم نخواهد بود، بلكه دولت تدبير و اميد خود را از دولت گذشته جدا نمي‌بيند.

رئيس‌جمهور تاکيد کرد: همه ما در يک کشور و زير چتر جمهوري اسلامي و ولايت فقيه در حال انجام وظيفه هستيم و دولت تدبير و اميد از تجربيات همه مسئولين استفاده خواهد کرد.

دکتر روحاني خطاب به اعضاي کابينه دهم اظهار داشت: شما به کل نظام و کشور تعلق داريد و تجربه‌هايي که آموختيد متعلق به ملت است، سرمايه‌هاي بزرگ انساني کشور هستيد و دانش و تجربه شما در کنار هم گوهر گرانبهاي تخصص و تجربه را به وجود آورده است که بايد از آن استفاده شود.

رئيس‌جمهور با اشاره به رقابت‌هاي انتخاباتي و مسائل و مباحث مطرح شده در آن زمان گفت: اگر کسي تخريبي نسبت به اينجانب انجام داده آن را گذشت کردم و از همه عزيزان هم مي‌خواهم که آنچه باعث دلگيري آنها شده است را فراموش و همديگر را حلال کنند.

دکتر روحاني با تاکيد بر اينکه همه بايد دست به دست هم دهيم و با همکاري و همدلي امور کشور را پيش ببريم، گفت: موفقيت دولت، موفقيت نظام و ملت است و اگر خداي ناخواسته نقص و کاستي در کشور به وجود آيد، براي همه کشور خواهد بود. از همه عزيزان مي‌خواهم که با برادري و محبت اين دولت را ياري کنند و دولت تدبير و اميد نيز از همه نصيحت‌ها و مشورت‌ها استفاده خواهد کرد.

در ادامه اين جلسه هيات وزيران، ضمن اظهار تاسف از جان باختن تعدادي از هموطنان در حادثه سيل استان‌هاي کرمان، فارس و سيستان و بلوچستان و ابراز همدردي با بازماندگان آنها، اعتبار بلاعوض و تسهيلات بانکي به منظور جبران خسارات و بازسازي مناطق سيل زده به استان‌هاي مذکور اختصاص يافت تا در اختيار شوراي هماهنگي مديريت بحران اين استان‌ها قرار گيرد.

همچنين دولت اجازه يافت تا سهام جمهوري اسلامي ايران در شرکت اسلامي بين‌المللي تامين مالي تجاري(ITFC) وابسته به بانک توسعه اسلامي را از يک ميليون و نهصد و بيست هزار (1.920.000) دلار به يکصد و يک ميليون و نهصد و بيست(101.920.000) دلار افزايش دهد.

در خاتمه اين جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني از زحمات و تلاش وزراي دولت دهم در طول دوران مسئوليت تقدير و تشکر كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دولت ، یازدهم ، دهم ، روحانی ، رئیس ، جمهور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.