سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی صدها شعبه بانکی در اروپا در پی بحران مالی

ادامه روند صعودی تعطیلی شعبه های بانکی در کشورهای اتحادیه اروپا در حالی است که تعداد بانک های فعال در اروپا تا پایان سال 2012 میلادی نسبت به زمان آغاز بحران مالی در سال 2008 بیش از 20 هزار شعبه کاهش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، آمارهای بانک مرکزی اروپا نشان می دهد که طی سال 2011 میلادی نیز بانک های جهان اقدام به تعطیلی 7200 شعبه خود در سراسر اروپا کرده اند. هدف اصلی بانک های جهان از کاهش تعداد شعبه های خود در اروپا کاهش هزینه ها و کمک به افزایش سود بوده است.
این آمارها همچنین نشان می دهد که بانک های جهان در چهار سال منتهی به 2012 میلادی بیش از 8 درصد شعبه های خود در اروپا را کاهش داده اند و هم اکنون 218687 شعبه بانکی در سراسر اروپا مشغول به فعالیت هستند.
کشور بحران زده یونان با بیشترین مورد تعطیلی شعبه های بانکی در سال 2012 روبرو بوده و بیش از 5.7 درصد شعبه های بانکی در این کشور تعطیل شده است. بیش از 219 شعبه بانکی در یونان طی سال 2012 میلادی فعالیت خود را متوقف کرده اند.
بیش از 4.9 درصد شعبه های بانکی فعال در اسپانیا نیز در سال گذشته تعطیل شده است. اسپانیا نیز سال گذشته شاهد تعطیلی 1963 شعبه بانکی بوده است.
برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، بانک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.