سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طباطبايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

معافيت از مجازات با توبه متهم در قانون جديد مجازات اسلامي

عضو کميسيون قضايي مجلس نهم گفت: در قانون جديد مجازات اسلامي قاضي مي‌تواند در صورت احراز توبه متهم، به منظور دادن فرصتی دوباره به متهم، وي را از مجازات معاف کند یا برایش تخفیف قائل شود.

"سيدحميدرضا طباطبايي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با بحث توبه در قانون جديد مجازات اسلامي، اظهار داشت: پذيرش توبه از سوي دادگاه در جرايمي که جنبه حق‌‌الناس و يا خصوصي دارد ممکن نيست، بنابراين توبه در جرايم حق‌الله و حدود پذيرفته مي‌شود.

وي تصريح کرد: قانون جديد مجازات اسلامي در مصاديقي که مربوط به حدود است و در مواردي که در قانون پيش‌بيني شده، توبه محکوم‌عليه را پس از قطعيت به منظور دادن فرصتي دوباره به وي مي‌پذيرد.

طباطبايي در ادامه افزود: در قانون جديد مجازات اسلامي قاضي مي‌تواند در صورت احراز توبه متهم، به منظور دادن فرصتی دوباره به متهم، وي را از مجازات معاف کند یا برایش تخفیف قائل شود .

عضو کميسيون قضايي مجلس نهم، در پايان خاطرنشان کرد: اختيار پذيرش توبه از سوي برخي از قضات مورد تشکيک واقع شده، چرا که آنها اين اختيار را مختص ولي‌امر مي‌دانند، اما در قانون جديد مجازات اسلامي اين مهم لحاظ و اين اخيار به قاضي داده شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توبه ، مجازات ، حدود ، جرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.