سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطبوعات رژيم صهيونيستي به خبر حمله هوایی در صحرای سینا واکنش نشان دادند

مطبوعات رژيم صهيونيستي به اقدام مقامات مصر در تکذيب گزارش ها مبني بر حمله هوايي اين رژيم به شبه نظاميان در صحراي سيناي مصر واکنش نشان دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، يعاو ليمور، مفسر اسرائيلي در روزنامه هيوم نزديک به بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل نوشت:  تجربيات گذشته نشان مي دهد حتي تصور اين که چنين حمله اي با هماهنگي مصري ها انجام شده باشد، دشوار است.
  گروه شبه نظامي انصار بيت المقدس اعلام کرد چهار تن از اعضاي اين گروه که از قبايل بدوي صحراي سينا هستند در حمله روز جمعه هواپيماهاي بدون سرنشين اسرائيلي کشته شدند. مصر اين اتهامات را رد کرد. 
احمد علي ،سخنگوي ارتش مصر جمعه در بيانيه اي اعلام کرد :  گزارش ها درباره حملات اسرائيل داخل خاک مصر واقعيت ندارد و  ادعا درباره هماهنگي مصر و اسرائيل در اين خصوص کاملا بي اساس است.دفتر سخنگوي ارتش اسرائيل از اظهارنظر در اين باره خودداري کرد. 
موشه يعلون، وزير جنگ اسرائيل نيز تنها گفت :« اسرائيل به حاکميت مصر احترام کامل مي گذارد.
وي گفت :  دولت اسرائيل از افزايش اخير فعاليت هاي ارتش مصر در مبارزه با تروريسم در شبه جزيره سينا آگاه است و از اين تلاش ها قدرداني مي کند.» 
يعلون گفت :  ما اجازه نمي دهيم شايعات و گمانه زني هاي 24 ساعت اخير به پيمان صلح بين اسرائيل و مصر آسيب بزند.
با وجود اين،‌ روزنامه هاآرتص که در اين خصوص متقاعد نشده بود، توجه خود را به اين مسئله معطوف کرد که آيا مصر در حمله اسرائيل به شبه نظاميان که گفته مي شود در تدارک شليک راکت به اسرائيل بودند- همکاري کرده است يا خير. 
روزنامه چپگراي آموز هارل نيز نوشت :  بدون پاسخ رسمي اسرائيل، نمي توان فهميد آيا اسرائيل مصر را از قصد خود براي حمله به شورشيان در صحراي سينا مطلع کرده بود يا خير.
اين روزنامه افزود : به سختي مي توان باور کرد مصر از پيش با حمله اسرائيل به خاک اين کشور موافقت کرده باشد.
ارتش اسرائيل روز پنجشنبه به علت تهديدهاي امنيتي دستور لغو همه پروازها را به شهر ساحلي ايلات - که با مصر هم مرز است - و پروازها از اين شهر به مقصدهاي ديگر را صادر کرد. 
بنا بر اعلام منابع امنيتي اسرائيل، گروهي شورشي در صحراي سينا شناسايي شدند که در حال حرکت به سمت مرز اسرائيل بودند. گفته مي شود اين گروه قصد حمله راکتي به ايلات را داشتند. 
روزنامه محافظه کار جروزالم پست نيز در اين خصوص اعلام کرد نقض حريم هوايي مصر در صورت دفاع از خود قابل توجيه است. 
اين روزنامه افزود :  از يک سو بايد به حاکميت مصر احترام گذاشته شود و پيمان مهم راهبردي صلح با قاهره حفظ شود و از سوي ديگر بايد از جنوب اسرائيل در برابر تهديد فزاينده تروريست ها حفاظت کرد.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، اسرائیل ، سینا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.