سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

نگهداری نامناسب از بستنی، زمینه ساز بروز مسمومیت غذایی

نگهداری نامناسب از بستنی، زمینه مسمومیت یا عفونت های غذایی را در مصرف کننده فراهم می آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ،کارشناس مسئول بهبود تغذیه دانشگاه پزشکی با اعلام این مطلب گفت : ارزش غذایی بستنی به ارزش غذایی مواد اولیه ای که در ساخت آن استفاده می شود بستگی دارد.

نسرین علیزاده افزود : بستنی یکی از عالی ترین منابع انرژی است که بیش از نصف مواد جامد آن شکر و لاکتوز است و بقیه مواد آن شامل مواد معدنی نظیر پتاسیم، کلسیم ، فسفر و ویتامین های A ، E و گروه B است.

وی تصریح کرد : مواد اولیه بستنی نباید به مدت طولانی و به روش نادرست در انبار نگهداری شده باشد و مصرف شیر یا خامه ترش شده با کیفیت پایین و کره نگهداری شده در شرایط نامناسب می تواند از کیفیت بستنی بکاهد.

علیزاده  با بیان این که بستنی باید از بافت منسجم، یک دست و پایدار برخوردار باشد،عنوان کرد : بافت خرد شونده، شنی و حالت کشدار و آدامسی بودن بستنی قابل قبول و مناسب نیست.

وی اظهار داشت : با وجود نگهداری نامناسب هر یک از مواد اولیه بستنی، میکروارگانسیم های بیماری زا خیلی سریع در آن افزایش می یابد و زمینه بیماری هایی نظیر عفونت یا مسمومیت غذایی را فراهم می آورد.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد : با توجه به درجه حرارت مناسب نگهداری بستنی (18 ـ درجه سانتیگراد) اگر بستنی از حالت انجماد خارج شده باشد باید آن را مشکوک تلقی کرد./ب

برچسب ها: بستنی ، مسمومیت ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.