سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

اولین دوره مسابقات پاراگلایدر قهرمانی کشور به میزبانی شهرکرد برگزار می شود

اولین دوره مسابقات رسمی پاراگلایدر قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی از 20 مرداد ماه سال جاری به مدت 5 روز در شهرکرد برگزار می شود.

مسئول کمیته ورزشهای  هوایی استان چهارمحال و بختياری گفت: این مسابقات برای اولین بار به صورت رسمی در کشور برگزار می شود و سایت  پروازی بام ایران واقع در گردنه رخ آماده برگزاری این رویداد است .
حمید علیدوستی افزود  :در این مسابقات تنها خلبانان حرفه ای که حداقل دارای مدرک اینترمدییت (Intermidiate) هستند می توانند شرکت کنند با این وجود طبق اعلام آمادگی پرنده ها از استانهای  مختلف پیش بینی می شود در حدود 60 نفر در این رقابتها شرکت کنند  .
وی تصریح کرد: در این رقابتها فاکتورهای زمان،سرعت، ارتفاع و مسافت طی  شده در کسب نتیجه و رکورد هر پرنده تأثیر دارد .
علیدوستی، با اشاره به وجود سایت  پروازی در استان و داشتن فضای مناسب برای پرداختن به این رشته ورزشی مفرح و هیجانی گفت: متأسفانه ما هیچ شرکت کننده ای از استان در این مسابقات نداریم و پرنده  های چهارمحالی هیچ کدام حداقل مدرک لازم را برای حضور در این رقابتها ندارند  .
مسئول کمیته ورزشهای  هوایی استان چهارمحال و بختياری، عدم اقبال گسترده نسبت به این رشته را در استان چهارمحال و بختياری گران قیمت بودن بال و تجهیزات  مورد نیاز پرواز عنوان نمود  .
شایان ذکر است: در حال حاضر دو رشته پاراگلایدر  وپاراموتور از زیر مجموعه های ورزشهای هوایی در چهارمحال و بختياری چهارمحال و بختياری فعال هستند./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.