سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايهود باراک: برنامه هسته اي ايران بايد متوقف شود

مقام سابق رژيم اشغالگر قدس در تازه ترين مصاحبه مطبوعاتي اش ادعا کرد برنامه هسته اي ايران بايد متوقف شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان،

ايران
ايهود باراک که سالها نخست وزير و وزير جنگ رژيم صهيونيستي بود و آخرين مسئوليت او پيش از کناره گيري از سياست در ژانويه امسال معاونت بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل بود در گفتگو با اين شبکه و در پاسخ به سوالي درباره خط قرمز اسرائيل درباره برنامه هسته اي ايران مدعي شد: همه گزينه ها روي ميز قرار دارد. ما مصمم هستيم مانع از آن شويم که ايران هسته اي شود. بايد اين سخن به صورت جدي مطرح باشد. ما انتظار داريم کشورهاي ديگري هم که اين سخن را مي گويند در سخنشان جدي باشند. اگر مي گويند مي خواهند از طريق ديپلماتيک در اين زمينه حرکت کنند مشکلي ندارد اما بايد اين کار در قالب چارچوب زماني بسيار مشخصي انجام شود.

باراک در پاسخ به اين سوال که اگر غني سازي ايران با غناي بيشتر ادامه پيدا کند اسرائيل به ايران حمله خواهد کرد گفت: من نمي خواهم در مقابل دوربينها بگويم که مي خواهيم چه کار کنيم. من سخني را تکرار مي کنم که زمان مسئوليت داشتن بارها گفته بودم. وقتي ما مي گوييم مصمم هستيم مانع از هسته اي شدن ايران شويم، در اين سخن خود جدي هستيم. ما نمي توانيم با ايران هسته اي کنار بياييم.

فلسطين
وي همچنين در باره مذاکرات سازش ابراز خوش بيني کرد و گفت: برعکس گذشته تحولات اخیر فرصت آمدن دو طرف اسرائیلی و فلسطینی را پای میز مذاکره افزایش داده است. اسرائیل و فلسطین در جریان مذاکرات با مشکل‌های بسیاری رو به رو خواهند شد. من شخصا معتقدم که می‌توانیم مشکلاتی از قبیل امنیت اسرائیل، مساله مرزها، وضعیت آوارگان فلسطینی و قدس را حل کرده و به درگیری‌های میان دو طرف پایان دهیم. حل همه این مشکلات به راه حل نهایی برای رسیدن به توافقنامه صلح پایدار که از یک سو آینده نسل‌های بعدی اسرائیل را تامین کند و از سوی دیگر موجب تشکیل کشور فلسطین شود، می‌انجامد و نیل به این امر مهمترین هدف استراتژیک ماست.

مصر
نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي بر لزوم حمايت از عبدالفتاح السيسي فرمانده نيروهاي مسلح مصر تاکيد کرد. 
ايهود باراک خواستار حمايت جامعه جهاني از عبدالفتاح السيسي وزير دفاع مصر در پي برکناري محمد مرسي شد. 
باراک افزود: به اعتقاد من جهان آزاد بايد از السيسي حمايت کند. شايد اگر ما از السيسي حمايت کنيم، او را در تنگنا قرار دهيم و کمکي به او نکنيم. اما السيسي و رهبران ليبرال مانند محمد البرادعي شايستگي حمايت جهان آزاد را دارند. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.