سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مايعی که هرگز متبلور نمي شود

توليد اين ماده راه را براي توليد مواد جديد و استفاده از اين مواد در زندگي انساني را باز مي کند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا ، براي توليد يک مايع که در هر دما بدون تبلور باقي مي ماند، ممکن شد.

براساس اين گزارش، اين ماده جديد با ثبات تر از يک جامد است و راه را براي نسل جديدي از مواد، مانند ژل و عينک با خواص فيزيکي کنترل، را باز کرد که ممکن است در زمينه هاي گوناگون انقلابي در زندگي ما بوجود آورند.

اين مطالعه توسط دو محقق فرانک سمالنبرگ و اسکورتينو فرانچسکو در دانشگاه لا ساپلنزا رم انجام و در نشريه Nature و فيزيک LNO منتشر شده است.

اين مايع هيچ وقت متبلور نمي شود و اين نتيجه يک مطالعه نظري است، اما در آينده مي تواند براي توليد ژل و نسل جديد عينک ، در زمينه پزشکي مفيد (به عنوان مثال با ژل براي لنزهاي تماس يا زيست سازگار براي بازسازي غضروف استخوان)، کشاورزي (ژل دافع حشرات و يا به عنوان يک جايگزين براي گياهان گلداني) و محيط زيست (شيشه اي مولکولي با خواص عايق خاص) مورد استفاده قرار گيرد.

مايع متعلق به جهان ماده نرم ، که شامل آن دسته از مواد (مانند ژل، موسي و کرم) است که بيش از حد متراکم تر از مايعات و جامدات و بيش از حد نرم باشد، است.

در اين ميان کلوئيدها راه حل ذرات کوچک (بزرگ از 10-20 ميليونيم ميليمتر تا يک هزارم ميليمتر) در مايع يا گاز پراکنده هستند.

کارشناسان ماده نرم به سختي ذرات کلوئيدي توليد شده در آزمايشگاه را با رفتاري مانند اتم ها، و دانه ها را به مولکول هاي کلوئيدي در مقياس قدري بزرگتر، که خود به خود در فيزيک اتمي و مولکولي رخ مي دهد و به تقليد از ساختارهاي پيچيده ساخته اند.

با تعامل با مولکول هاي کلوئيدي در الگوهاي طراحي شده توسط انسان در آزمايشگاه مي توان به مواد جديد براي برق و کنترل، مکانيکي و نوري دست پيدا کرد./س
برچسب ها: مایع ، متبلور ، انسان ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.