سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت مجدد مقامات انگلیسی از رژیم آل خلیفه

مقامات انگلیس در ادامه حمایت های خود از رژیم سرکوبگر آل خلیفه از سفر مریم الخواجه از فعالان این کشور به منامه جلوگیری کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ؛ نقش حقوق بشر در بحرین از چند دهه پیش تا کنون ادامه دارد و پس از شکل گیری اعتراضات در این کشور شدت بیشتری به خود گرفته است. هزاران تن از مردم این کشور به زندان افتاده اند. شمار زیادی از آنها جان خود را از دست داده اند و برخی دیگر نیز در انتظار سرنوشت خود هستند. 

در ادامه گزارش آمده است: در بحرین هر کس به صورت مسالمت آمیز تظاهرات کند و حق خود را بخواهد و موارد نقض حقوق بشر را ثبت و ضبط کند تروریست خوانده می شود. رژیم بحرین مدعی است که با اقدامات تروریستی روبروست و با تروریست ها مبارزه می کند. از نظر رژیم آل خلیفه در بحرین عکاسان، فیلمبراداران، فعالان حقوق بشر و وبلاگ نویسان که نظر خود را می گویند و از رژیم انتقاد می کنند اعضای گروه های تروریستی در بحرین به شمار می روند به همین سبب آنها را بازداشت و سرکوب می کند. 

یوسف المحافظه از اعضای مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد رژیم بحرین علیه آزادی بیان و اندیشه اقدامات سرکوبگرانه انجام می دهد و هر کس را که خواستار دموکراسی است سرکوب می کند. وی افزود رژیم و موسسه های وابسته به آن اقداماتی را برای به وحشت انداختن مردم و جلوگیری از مشارکت آنها در فعالیت های روز چهاردهم این ماه (اوت) آغاز کرده اند. 

در ادامه گزارش آمده است: مقامات انگلیس نیز به عنوان حامیان رژیم آل خلیفه و شریک جنایات آن، از سفر مریم الخواجه فعال بحرینی و جانشین مرکز حقوق بشر بحرین از سوار شدن به هواپیما در لندن برای سفر به منامه جلوگیری کردند. مقامات انگلیس این اقدام را با استناد به دستور مقامات بحرین برای جلوگیری از سوار شدن وی به هواپیما انجام دادند. مریم الخواجه برای بررسی اوضاع قبل از تظاهرات روز چهاردهم این ماه به لندن رفته بود. 

گزارشگر در ادامه به افزایش اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین علیه فعالان اشاره کرد و افزود راه حل اوضاع بحرین اقدامات امنیتی که رژیم علیه مردم انجام می دهد نیست بلکه برای سامان دادن به اوضاع این کشور باید اقداماتی سیاسی برای نجات مردم از خونریزی ها انجام شود. 
برچسب ها: بحرین ، انگلیس ، خلیفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.