سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمانشاه/

فعالیت در زمینه گیاهان دارویی نیازمند صبر و بردباری است

یک کشاورز و کارآفرین کرمانشاهی گفت: فعالیت در زمینه تولید گیاهان دارویی و چیدن گل‌های آن‌ها بسیار ساده است و تنها کمی زمان‌بر است که نیاز به صبر و پشتکار دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فرحناز شادور امروز در کرمانشاه، با بیان اینکه در زمینه تولید نشاء گیاهان دارویی تاکنون فعالیت‌های زیادی انجام داده است، گفت: کشت 22 گونه گیاه دارویی در زمینی به مساحت یک‌هزار و 600 مترمربع از فعالیت‌های من است.

وی که در منطقه شهرستان اسلام‌آباد غرب به عنوان یک کشاورز فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: وجود یک کشاورز زن آن‌هم در زمینه تولید گیاهان دارویی برای مردم این شهرستان تازگی دارد و کم‌تر شخصی حاضر به همکاری با من شده است.

این کارآفرین کرمانشاهی اعلام کرد: استان کرمانشاه از لحاظ زمینه‌های کشاورزی به خصوص گیاهان دارویی از پتانسیلی بالا برخوردار است که در صورت شناسایی موجب اشتغال‌زایی خواهد شد و این در حالی‌است که جوانان کرمانشاهی از بیکاری رنج می‌برند.

این کشاورز نمونه که در زمینه تولید نشاء آویشن نیز فعالیت دارد، ابراز کرد: تولید 4 هزار نشاء آویشن در این مزرعه از دیگر فعالیت‌های من است و این گیاه سم‌زدا بوده و برای دستگاه گوارش و اسپاسم بسیار اثربخش است.

به گفته شادور کشت نشاء گیاهانی چون نعنافلفلی، مریم‌گلی، رازیانه، خارمریم و گل گاو زبان ایرانی و باغی از جمله گیاهانی است که علاوه بر آویشن در این مزرعه تولید می‌شود.

شادور ادامه داد: فعالیت در زمینه این گیاهان و چیدن گل‌های آن‌ها بسیار ساده است و تنها کمی زمان بر است که نیاز به صبر و پشتکار دارد./ج1

برچسب ها: دارویی ، کشاورز ، گیاهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.