سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

بهره برداري از 5795 پروژه طرح توسعه كشاورزي در خوزستان

رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: پنج هزار و 795 پروژه از پروژه هاي طرح توسعه كشاورزي خوزستان به مرحله بهره برداري رسيده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ کیخسرو چنگلوائی اظهار کرد: با آغاز بهره برداري از 94 پروژه در هفته گذشته، شمار پروژه هاي به بهره برداري رسيده طرح توسعه كشاورزي خوزستان به پنج هزار و 795 پروژه بالغ شده كه اين تعداد پروژه با یک هزار و 800 ميليارد ريال تسهيلات بانكي و با هدف ايجاد اشتغال براي هفت هزار و 960 نفر بوده است كه منجر به افزايش توليدي معادل 266 هزار تن در فراورده هاي كشاورزي می شود.

چنگلوايي استان خوزستان را استان نخست از نظر ميزان تسهيلات مصوب اعلام کرد و گفت: از كل مصوب بانك هاي عامل حدود پنج هزار و 600 ميليارد ريال آن مربوط به استان خوزستان است.

دبير كارگروه توسعه كشاورزي استان خوزستان، ميزان تسهيلات عقد قرارداد شده و پرداختي استان را بالغ بر سه هزار و 765 ميليارد و 418 ميليون ريال ذكر کرد و با اشاره به 9 هزار و 571پروژه مصوب طرح در استان خوزستان اعلام كرد: قريب به 60 درصد پروژه ها به مرحله بهره برداري رسيده اند كه از اين ميزان یک هزار و 395 پروژه مربوط به زير بخش توليدات دامي، یک هزار و 864 پروژه مربوط به زير بخش توليدات گياهي، 79 پروژه آب و خاك، 79 پروژه دامپزشكي، 38 پروژه تعاوني ها،10 پروژه شيلات، 79 پروژه منابع طبيعي، يك هزار و 546 پروژه كميته امداد،11 پروژه صنعت و معدن و 684 پروژه بهزيستي است.

وي افزود: افراد تحت پوشش كميته امداد با دريافت 158 ميليارد ريال تسهيلات، يك هزار و 546 پروژه و همچنين هم استاني هاي تحت پوشش سازمان بهزيستي نيز با دريافت 68 ميليارد و 400ميليون ريال، 684 پروژه را به مرحله بهره برداري رسانده اند.

رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به افزايش بانك هاي عامل از يك بانك به شش بانك و مئسسه مالي تصريح کرد: پيش از اين بانك عامل طرح فقط بانك كشاورزي بود در حالي كه هم اكنون بانك سپه، صادرات، توسعه تعاون و صندوق حمايت از سرمايه گذاري بخش كشاورزي به عنوان عاملين طرح به كمك آمده اند كه اميد است اين موضوع باعث تسريع در روند اجرايي شدن طرح و رسيدن پروژه هاي بيشتري به مرحله بهره برداري شود./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.