سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضا درستكار:

"گهواره‌اي براي مادر" مصداق سينماي حقير و سفارشي است

"رضا درستكار" در برنامه هفت گفت: فيلم‌سينمايي "گهواره‌اي براي مادر" مصداق كامل سينماي حقير و سفارشي در جريان ايجاد شده‌ي چند سال اخير است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، برنامه "هفت" شب گذشته 18 مرداد به نفد "گهواره‌اي براي مادر"‌با حضور "شهاب شهرزاد" و "رضا درستكار" منتقد سينما پرداخت.



"رضا درستكار" منتقد سينما در خصوص اين فيلم گفت: "گهواره‌اي براي مادر"مصداق عيني سينماي حقير و سفارش‌شده‌ي 3 و 4 سال اخير است و اين فيلم تنها از طريق تصويرسازي‌هاي زيبا با وجود يك قصه نحيف سر پا مانده است تعطيلي سالن‌هاي سينمايي امروز حاصل چنين فيلم‌هايي است.

وي ادامه داد: اين فيلم به ظهار دايه‌ي اخلاق است اما به باطن امر وارد نمي‌شود، مردم براي ديدن نماز به سينما نمي‌روند نبايد از نماز براي يك فيلم خرج‌كرد اين فيلم گرفتار جريان ايجاد شده در چند سال اخير است.

اين منتقد عنوان كرد: به گفته‌ي مرحوم "مددپور" اين اثر نه سينما بلكه عكاسي ديني است و هيچ‌كدام از مفاهيم آن براي مخاطب باطني و ملموس نمي‌شود.

در ادامه برنامه "شهاب شهرزاد" بيان كرد: "گهواره‌اي براي مادر" موج نوي چهارم فيلمسازي است و فرم و ريتم آن به خوبي در فيلم در آمده است اين فيلم مفهوم نماز و حجاب را به خوبي به تصوير مي‌كشد.
گفتني است؛ در حاشيه اين نشست به صحبت‌هاي شهيد "آويني" نيز اشاره شد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.