سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تحصن طرفداران مرسي

تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه بدون توجه به تهدیدها اعلام می کنند که به تحصن خود در این میدان ادامه خواهند داد و از هیچ تهدید مقامات مصر هراسی ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، احمد الشلفی خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره درباره تجمع روز جمعه حامیان محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر، در میدان رابعه العدویه گزارش داد: شمار تجمع کنندگان در میدان رابعه العدویه زیاد بود، اما به انبوهی روز پنج شنبه نبود.

خبرنگار این شبکه افزود: تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه نمایشگاهی درباره حوادث مربوط به آنچه «کودتا» در مصر توصیف می کنند باز کرده اند که سلاح هایی که علیه تحصن کنندگان مسالمت آمیز به کار گرفته شد و تصاویر و قطعه ویدیوهایی مربوط به آن حوادث را به نمایش گذاشته اند. همچنین تحصن کنندگان در خیابان النصر از خانواده های شهداء قدردانی کردند.

وی گفت: دولت مصر مدام تحصن کنندگان را تهدید می کند. هواپیماها و بالگردها بر فراز منطقه رابعه العدویه در حال گشت زنی هستند. در مناطق اطراف و خیابان های پیرامون میدان تدابیر امنیتی به چشم می خورد.

گفته می شود مقامات دولت مصر زمان انجام عملیات برای متفرق کردن تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه را مشخص کرده اند. به گفته برخی از تحصن کنندگان و ناظران اقدام برای متفرق کردن تحصن کنندگان با توسل به زور صورت خواهد گرفت و البته گفته می شود که همه این سخنان و تهدیدها جنگ روانی است.

خبرنگار الجزیره گفت: تحصن کنندگان در میدان تهدیدها و سخنان درباره متفرق کردن تحصن را نادیده می گیرند و اعلام می کنند که در این مکان باقی خواهند ماند و از هیچ تهدید مقامات مصر هراسی ندارند.

وی درباره تحولات سیاسی مصر نیز گفت: به جز سخنان حازم الببلاوی نخست وزیر مصر، رویداد سیاسی دیگری وجود ندارد.

وی اعلام کرد که زمان در حال سپری شدن است. به نظر می رسد که دولت مصر می خواهد چنین القاء کند که تلاش های سیاسی برای حل بحران به پایان رسید و اکنون دولت در حال روی آوردن به گزینه توسل به خشونت و متفرق کردن تحصن کنندگان است.
برچسب ها: مرسی ، تحصن ، طرفداران ، رابعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.