سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنجمین هفته اعتصاب غذاي زندانيان در کاليفرنيا

اعتصاب غذا در زندانهای کالیفرنیا وارد پنجمین هفته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره انگلیسی ؛ زندانیان زندان کالیفرنیا در اعتراض به شرایط زندان از جمله حبس انفرادی به مدت چند سال اعتصاب غذا کرده اند.گزارشگر شبکه الجزیره انگلیسی در لس آنجلس گفت: همچنانکه اعتصاب غذای زندانیان وارد پنجمین هفته شده است خانواده های آنان و تعدادی از مردم به حمایتشان راهپیمایی کردند و درخواست تغییر شرایط زندانها و توقف شکنجه شدند.

آریه کوهن خاخام یهودی و یکی از معترضان به شرایط زندانهای کالیفرنیا گفت: ما مخالف شکنجه هستیم و اعتقادات ما شکنجه را خوشایند نمی داند.اعتقادات ما از حبس انفرادی حمایت نمی کند و این وضع باید پایان یابد.گزارشگر شبکه خبری الجزیره انگلیسی گفت:سیصد و شصت و چهار زندانی از خوردن غذا خوداری می کنند و بیشترشان بیش از سی روز است که اقدام به این کار کرده اند.وی افزود: اعتراض به شرایط زندانهای کالیفرنیا شامل زندانهای انفرادی هم می شود. در زندانهایی مانند هالکون بی در سانفرانسیسکو.

آیرین هورتا همسر یکی از زندانیانی که اعتصاب غذا کرده است گفت: او به من گفته بود که هیچ کس نمی خواهد بمیرد اما با زندگی در این زندانها می توان گفت آنها اکنون مرده اند.بنابراین چه گزینه دیگری برایآنها باقی می ماند.گزارشگر شبکه گفت: زندانیان سلول انفرادی بدون ارتباط با انسانهای دیگر به مدت بیست و دو ساعت و نیم هر روز نگهداری می شوند برخی از آنها سالهاست که در سلول انفرادی زندانی هستند.وی افزود: ارنست شپرد بیست و پنج سال را به جرم قتل در زندان گذراند که بیش از نیمی از این دوران را در سلول انفرادی بوده است.

ارنست شپرد گفت: این زندانها تابوت هستند بیشتر کسانی که با من بودند طاقت نیاورند.گزارشگر شبکه الجزیره انگلیسی گفت: مسئولان اصلاح و تربیت کالیفرنیا برای مصاحبه در دسترس نبودند اما در نشریه لس آنجلس تایمز جفری بیرد رئیس زندان گفت: زندانهای انفرادی ضروری هستند تا از صدمه زدن زندانیان به افسران دیگر زندانیان جلوگیری شود.

گزارشگر افزود: قانون اساسی آمریکا مجازات وحشیانه و غیرمعمول را منع کرده است. شورای حقوق بشر آمریکا می گوید حبس انفرادی بیش از پانزده روز باید غیرقانونی اعلام شود و دربعضی شرایط این مجازات می تواند شکنجه تلقی می شود.
برچسب ها: زندانی ، اعتصاب ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.